7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Sybren

Foto resolutie verkleinen

Op mijn camera maak ik meestal foto’s met een resolutie van 2592 x 1944, aangezien ik wel eens foto’s via e-mail wil verzenden moet de resolutie verkleinen.
    Kan dit? En zo ja, hoe en met welk programma (het liefst natuurlijk iPhoto).

Alvast bedankt!

Bijdrager
    walterb

Er is een exporteer functie in iPhoto, daar kan je foto’s gemakkelijk naar een andere resolutie verkleinen!

Bijdrager
    Sachin
    ”Sybren”

Op mijn camera maak ik meestal foto’s met een resolutie van 2592 x 1944, aangezien ik wel eens foto’s via e-mail wil verzenden moet de resolutie verkleinen.

Alvast bedankt!

Hallo!!!

Wat is je afbeelding bij je naam??? Die van the GIMP hé… GIMP bestaat ook voor de Mac!!! URL: http://www.macgimp.org/

Zoals walterb zegt kan het ook via iPhoto…

Bijdrager
    andresdw

Selecteer je foto’s in iPhoto, kies email onderaan en dan krijg je een menu waar je het formaat kan kiezen.
    Beelden worden nu automatisch in je email programma geplaatst.

Bijdrager
    Oppie

Volgens mij stel je een vraag zonder iPhoto één keer geopend te hebben, of je moet blind zijn; in dezelfde tijd dat je zo’n vraag intypt, had je ook zelf ff kunnen zoeken èn vinden…Vreemd, hoor :innocent:

Bijdrager
    Lucas Raggers
    ”Sybren”

Alvast bedankt!

freePhotoConverter en PhotoExpress van Pathos zijn gemaakt voor dit doel. PhotoExpress heeft een speciale ‘Send’ knop die je foto’s direct in een nieuw mailje zet.

Bijdrager
    Sybren
    ”larridon”
    ”Sybren”

Alvast bedankt!

Hallo!!!

Wat is je afbeelding bij je naam??? Die van the GIMP hé… GIMP bestaat ook voor de Mac!!! URL: http://www.macgimp.org/

Zoals walterb zegt kan het ook via iPhoto…

Als ik het symbool van GIMP in mijn avatar heb staan dan betekend het natuurlijk nog niet dat ik alle functies van GIMP ken of een GIMP expert ben, en ook niet dat ik alleen maar werk met GIMP.

Achteraf een beetje voor de hand liggend ja!:-)

In ieder geval, iedereen bedankt voor de tips!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.