16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    Metssr

Foto rechtstreeks naar Foto's werkt niet

sinds enige tijd kan ik geen foto’s vanuit voorvertoning meet rechtstreeks delen naar Foto’s.

Ik download een foto en die opent in voorvertoning.

via menu delen – toevoegen aan foto’s kwam die eerst wel keurig in foto’s terecht, maar tegenwoordig krijg ik steeds een mij nietszeggende foutmelding.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn.?

“Bewerking kan niet worden voltooid. (Cocoa fout 66800.)”

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 weken geleden door  Metssr.

Bijdrager
    McPim

https://discussions.apple.com/thread/250030573

Foto’s afsluiten, Mac herstarten, of via het icoon ‘delen’ i.p.v. het menu.

Bijdrager
    Metssr

Nope.   Herstart gedaan. Voorvertoning geopend met de foto vanuit de downloadmap.

In Voorvertoning via  Archief, deel, voeg toe aan foto’s………   dezelfde foutmelding.

Foto’s is op dat moment na de herstart nog niet open geweest, was het daarvoor trouwens ook niet toen ik het probeerde.

ps vanuit de Finder dezelfde actie lukte wel.

Bijdrager
    McPim

Metssr op 5 september 2019 om 22:53
    via menu delen – toevoegen aan foto’s

Metssr op 6 september 2019 om 10:21
    via  Archief, deel, voeg toe aan foto’s………

.. is hetzelfde toch? In de link probeert iemand het via het icoon delen en lukt het wel, heb je dat geprobeerd?

Bijdrager
    Metssr

1 hoe krijg je dat screenshotje in het bericht?

2. Dit is idd hetzelfde plaatje dat ik krijg in Voorvertoning als ik via het menu Archief / deel / ernaar toe ga/   en dan kies ik  deze optie. Ik heb alleen NL ipv Eng.

Wat bedoel je dan precies met “het icoontje” hier in het plaatje is het toch gewoon een menu-optie >

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 6 dagen geleden door  Metssr.

Bijdrager
    McPim

1. SHIFT+COMMAND+4 om een screenshot te maken (of 5 voor meer opties), en dan dat plaatje invoegen in je bericht met de ‘plaatjes’ knop.

2. Ik bedoel dat je het menu-item ‘toevoegen aan Foto’s’ kiest via klikken op het icoon, niet via het menu Archief->Deel. Ik zal er een pijltje bijzetten, want ik kan niet afleiden uit je bericht of je het op die manier geprobeerd hebt. Geen idee of het uitmaakt, maar dat is wat ik las in het forumdraadje.

Bijdrager
    Metssr

OK,  ook even geprobeerd,   nu geen foutmelding,  maar ook geen foto gedeeld in foto’s 😳

Bijdrager
    koen

Altijd handig om te vermelden bij dergelijke vragen is welke Mac en welke versie van macOS je  gebruikt.

Bijdrager
    Metssr

iMac 21″ 4k retina model 2017, gekocht 2018,  Os Mojave, helemaal bijgewerkt.

ps.  Het heeft eerst wel goed gewerkt .

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 6 dagen geleden door  Metssr.

Bijdrager
    koen

Wanneer was eerst? Heb je misschien iets geinstalleerd of opgeruimd waarna het niet meer werkte?

Bijdrager
    Metssr

Nou nee, niks bijzonders, er zijn wel wat os-updates langsgekomen. misschien kan dat wat veroorzaakt hebben?

Bijdrager
    McPim

Metssr op 6 september 2019 om 12:18
    nu geen foutmelding,  maar ook geen foto gedeeld in foto’s 😳

Dan is de helft van je probleem al opgelost 😛. Wel raar, geen foutmelding maar de foto verschijnt niet.. Heb je meerdere bibliotheken? Goed gekeken in alle albums / imports / laatste datum? Ook met een andere foto of gewoon een plaatje van internet geprobeerd (slepen uit Safari naar je desktop, openen in voorvertoning, dan delen naar Foto’s)?

Moderator
    Night

Start eens een keertje op in safe mode (opstarten met ⇧ ingedrukt houden tot je moet inloggen), lig in op je normale account en daarna normaal herstarten.

Bijdrager
    Metssr

Ik heb nu een paar testen gedaan en warempel, nu gaat het weer wel. Niet op de manier zoals ik het gewend was, maar via dat deel-icoontje dus wel.

Bedankt voor het geduld dat je met mij gehad hebt. 👍

Bijdrager
    McPim

Goed om te horen! Oplossing stond in de eerste reactie dus, maar geen probleem hoor 😉👊🏻. Geen idee waarom het via ‘t menu een foutmelding geeft, zelfs Apple laat wel een een steekje vallen.

Ik had het trouwens zelf nog niet geprobeerd maar zie nu inderdaad dat je niet de enige bent. Dat wordt vast in een van de volgende macOS updates opgelost. Blijkbaar wordt er door Mac gebruikers niet vaak gedeeld naar ‘Foto’s’ vanuit Voorvertoning, en nog minder vaak via het menu kan ik me zo voorstellen.

Bijdrager
    Metssr

Ja, nobody is perfect. Zo was na de laatste update van het OS mijn printer niet meer vindbaar. Na verwijderen en weer opnieuw toevoegen deed hij het weer. En als het hierbij blijft, och dan is er mee te leven. 🤓👍

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.