21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:

Bijdrager
    App69

Foto plaatsen op OMT met iPad.

Na vele pogingen toch maar de vraag stellen.
    Hoe plaats je nou een foto bij een reactie met een iPad?
    Niet via de OMT-app want die vind ik barslecht. En dat voor een Applesite.

Bijdrager
    Shmoo

Uhm gewoon niet ?

Een oplossing zou kunnen zijn:
    Ga naar https://imgur.com en upload je afbeelding en daarna copy-/paste je hier de link in het forum.

Let wel op dat je de link naar de afbeelding insluit tussen BBcode img tags.

[.img.] hier je link naar de afbeelding.png [./img.]
    ( zonder puntjes )

Bijdrager
    Afroman

Uhm gewoon niet ?

Nou nou, iets aardiger mag ook wel zeg. Ik vind het helemaal geen domme vraag. Als de iPad en de tablet ruim 4 jaar oud zijn kan je dat ergens ook wel verwachten.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Het ligt aan OMT. Niet aan de iPad.

Met de nieuwste iPad of iPhone kan het ook niet.

Alleen met je pc kan het.

Bijdrager
    Orgeldraaier

Hoezo ligt het aan omt? Kan het op andere fora wel?

Merk dat ik trouwens telkens opnieuw moet inloggen vanaf een iPad, ook wanneer ik het vinkje “Blijf ingelogd” aanvink.

Bijdrager
    Dick de Roos
    Orgeldraaier op 19 februari 2014

Merk dat ik trouwens telkens opnieuw moet inloggen vanaf een iPad, ook wanneer ik het vinkje “Blijf ingelogd” aanvink.

Dat is niet uniek voor de iPad.
    Ook met de iMac moet ik al jaren regelmatig opnieuw inloggen.
    Het schijnt dat het ergens aan ligt.
    Of zo.

Maar goed, de vraag was hoe je met een iPad een foto naar deze site kan uploaden.

Bijdrager
    Absrnd

Dit plaatje op de iPad via Dropbox link geplaatst, je kan in Dropbox een plaatje toevoegen in de Public map,
    Daar kan je de link kopiëren, en deze hier plakken:)

https://dl.dropboxusercontent.com/u/8108870/Platform%201.jpg

Edit: hmm… het blijkt dat de link gegenereerd door de Dropbox app op de ipad niet hier geaccepteerd wordt ?
    als ik rechts klik “View Image” dan werkt het wel !

Edit II: het blijkt dat Dropbox de verkeerde link genereert vannuit de Dropbox-app :(, beetje stom.
    deze optie werkt dus ook niet:(

Bijdrager
    Orgeldraaier

Wat welw eer een beetje tegenstrijdig lijkt is dat je wel via de iPad een foto voor je profiel kan uploaden, dus het is wel mogelijk blijkbaar, een foto uploaden met de iPad, alleen niet in het forum.

Bijdrager
    koen

Het is vrij eenvoudig om dit in te bouwen in de OMT app. Maar ja, of dat ook gebeurt is de grote vraag…

Bijdrager
    Shmoo

Sorry ik was een;) vergeten ik bedoelde het niet lullig tegenover de TS het is OMT’s probleem niet een beperking in de iPad.

Het komt vooral doordat OMT na 7 jaar nog steeds Adobe Flash gebruikt om afbeeldingen te uploaden – als we het dan over een Apple fan site hebben dan zou je toch juist van dit soort sites verwachten dat ze afstappen van Adobe Flash.

Zoals Koen al aangeeft het is zeker in de bouwen in de OMT App en website zodat je ook met de iPad of iPhone kunt uploaden alleen dan kom je weer uit bij hetzelfde punt uit als zoveel andere problemen hier op de website, er wordt gewoon niet naar gekeken omdat het niemand iets kan boeien.

Er bestaat zelfs een plugin die dit mogelijk maakt voor mensen die helemaal niet aan de broncode van hun website durven te komen, deze doelgroep kan de volgende plugin met 2 a 3 keer klikken activeren.
    http://wordpress.org/plugins/bbpress-enable-tinymce-visual-tab/screenshots/

Het zorgt er voor dat op het forum de back-end editor geladen wordt die WordPress gebruikt bij het opmaken van Blog Posts.
    Maar ja, waarom zou je een beetje moeite doen als alles toch wel blijft draaien en er maar een handje vol mensen klaagt over OMT’s problemen.

Bijdrager
    Shmoo

En voor de mensen in dit topic die problemen hebben met het keer op keer opnieuw moeten inloggen sinds de nieuwe header..

Probeer via deze link of via het forum ( onderaan een topic ) in te loggen dan blijf je wel gewoon 14 dagen ingelogd.
    http://onemorething.nl/login/

Niet inloggen via de dropdown functie in de nieuwe header want dan gooit de site je er soms gewoon uit.

Bijdrager
    Orgeldraaier

@shmoo Dit doe ik ook telkens, maar word er toch uitgegooid. Ik merk nog wel meer vreemde dingen alhier….. Maar dat is te veel OT.

Bijdrager
    koen

Bijdrager
    Orgeldraaier

Na opnieuw inloggen en een strijd met de header antwoord ik nu @koen:

Dank je. Doch het schijnt weinig zin te hebben, dus moet de titel wellicht eerder iets van “afreageer draadje ivm gebrekkig functioneren forum” zijn.

Ik denk dat ik er verder maar geen woorden aan vuil maak. Het gaat toch vooral om de mensen die hier komen, en dat lijkt tot nu toe beste een gezellige bende:)

Bijdrager
    App69

@ Shmoo, je oplossing zeker proberen. En persoonlijk vond ik je ”uum gewoon niet’ niet zo onaardig/lullig. Meer straight to the point.
    Aan de rest, bedankt voor de info.
    Ik weet nu tenminste dat het wel degelijk aan OMT ligt en niet aan m’n iPad Air. Waar ik trouwens heel tevreden over ben.

Moderator
    Mac Daddy

De uploadmogelijkheid op de site was eerder op Flash gebaseerd. Tegenwoordig is dat ik niet meer zo, maar echt lekker werkt die niet nee. Nu kom ik nog uit de tijd van de vorige site en daarbij was er helemaal geen upload mogelijkheid, dus was het vaak naar alternatieven zoeken. Tot nu toe heb ik nog niet iets gevonden wat handig op de iPad werkt.
    Wat erg jammer is, want dat beperkt je op dat moment dat je iets wilt plaatsen.

Nu is het wachten op het één of het ander. De iPad OMT app of een goede upload mogelijkheid. Ik kan het helaas nu niet mooier maken dan het is.

Bijdrager
    App69

@ Mac Daddy, bedankt voor de info.
    Ik vind het ook jammer dat dat niet gaat en dat voor een Applesite. Want screenshots zeggen vaak meer dan woorden om mensen te helpen.
    Met alle respect voor de mensen van OMT maar hier maken ze een blunder van jewelste. Zoals met hun OMT-App die ik gebruikte op mijn iPod. Start met moeite op en dan nog crasht ie steeds.
    Dan maar wachten op een oplossing van OMT zelf. Als die er ooit zal komen want de iDevices bestaan nu toch al enkele jaren.

Bijdrager
    Shmoo

Wat @Mac_Daddy zegt klopt niet helemaal de uploader op het forum gedeelte gebruikt wel degelijk Flash om het bestand van je computer op de server te krijgen.

Kijk maar, vanaf een iPod als je gewoon op het woordje upload drukt werkt alles zoals je dat zou verachten van een browser er komt een UI dingetje naar voeren waarme je kunt zoeken naar een afbeelding op je device.

In principe werkt alles gewoon hetzelfde als op een desktop alleen komt het bestand nooit aan omdat er Flash gebruikt wordt voor het verwerken van het bestand dat je wilt uploaden daar waar je beter in dit geval Javascript of Ajax hiervoor kan gebruiken. – alles behalve Flash op een Apple fansite.

Het Flash stukje

Op je profielpagina wordt Javascript gebruikt om je afb. te wisselen of verwijderen en dat werkt wel ( geen Flash )

Bijdrager
    Orgeldraaier

@shmoo Wat zou de reden kunnen zijn dat ze op de ene plaats wel Javascript gebruiken en op de andere met Flash blijven werken? En dit laatste ook stug blijven volhouden….

Hier luisteren ze dan niet naar Steve, die hier toch heel duidelijk over is geweest volgens mij:evil:

Bijdrager
    Shmoo

Het is niet bewust of om een bepaalde keuze gedaan maar zie het meer als jaren geen onderhoud aan de site plegen en niet met de tijd meegaan.

Misschien hebben ze het zelf nog niet eens opgemerkt dat hier nog een stukje Flash tussenzit. Het beheer-team maakt natuurlijk amper gebruik van het forum als ze 25 keer p/jaar op het forum posten dan is het veel dus de kans dat ze deze image-upload dan gebruiken is nog veel kleiner.

Bijdrager
    Orgeldraaier

Vreemd dat dit nog niet eerder onder de aandacht is gekomen. Kan me voorstellen dat je juist met een device waarmee je goed een foto kan maken, zoals een iPhone of iPad, foto’s wilt plaatsen op een forum.

Wellicht is dit ook de reden waarom ze het niet mogelijk hebben gemaakt, omdat er anders wellicht veel meer foto’s geplaatst gaan worden, en dat moet allemaal maar worden opgeslagen.

Ik kan het me moeilijk voorstellen dat dit nog niet eerder onder de aandacht is gebracht en dat het beheer hier niets van weet/wist. Maar goed, wanneer er weinig aandacht voor een forum is bij een beheer, wanneer een forum weinig prioriteit heeft qua onderhoud, dan kan ik het me beter voorstellen dat er weinig aan gedaan wordt en dat het weten ervan ongeveer gelijk is aan het niet weten ervan.

Doch, ondertussen sluit ik een bewuste keuze ook niet uit, in het midden latend wat de werkelijke beweegreden erachter is.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.