6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Raffie

Foto past niet in pages ?

hallo allemaal,

Ik ben net begonnen met het werken met pages, lekker makkelijk hele mooie sjablonen gebruiken, maar sommige fotos zijn te groot. Deze fotos passen niet in het scherm, ik gebruik het originele formaat foto omdat ik het later wil afdrukken en dus graag de mooiste kwaliteit zoek.

Hoe kan ik deze fotos makkelijk verkleinen of aanpassen in pages ?
    Of moet ik een aparte map maken waar ik alle fotos eerst verklein en dan gebruik voor pages ?

Raffie

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    KarelWillem
    Raffie op 25 maart 2011

…Hoe kan ik deze fotos makkelijk verkleinen of aanpassen in Pages?…

Klik op de foto en versleep met je muis één van die kleine witte vierkantjes.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Inderdaad, van tevoren verkleinen is niet nodig, dat gaat zonder moeite in Pages zelf. Ook roteren en bijsnijden kan in Pages, evenals delen van een afbeelding transparant maken — en door het in Pages te doen kun je het altijd weer veranderen zonder dat je de afbeelding opnieuw moet plaatsen.

Bijdrager
    Raffie

bedankt voor de tips…
    maar slaat hij dan een kopie op of verklein ik het origineel ?

Raffie

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Pages bewaart een kopie van de afbeelding in het document, en verandert niets aan het eigenlijke bestand. De kopie wordt geplaatst op de bladzijde, en ook aan die kopie verandert niets: alles wat je ermee doet, is er ook weer af te halen zonder kwaliteitsverlies.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.