4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    TonyB

Foto-opslag in iCloud

Ik heb een vrij grote iCloud-fotobibliotheek. Mijn iPhone is ingesteld op “Optimaliseer iPhone-opslag”.
    Mijn opslagcapaciteit van mijn iPhone is nu verdubbeld naar 32GB. wat mij opvalt is dat de iCloud-bibliotheek nu veel groter is qua omvang op mijn iPhone als op mijn 16 GB toestel.

Volgens mij wordt er gekeken naar de vrije ruimte op je toestel en dat bepaalt de grootte van je icloud bibliotheek op dat moment.
    Ik heb nog wel ruimte over maar is het mogelijk dat je zelf bepaalt hoe de iCloud bibliotheek optimaliseert?

Moderator
    Night

1) Ja
    2) Nee

Bijdrager
    Rini

Had zelf dat probleem ook een beetje met de iCloud foto’s. Ook een forse bibliotheek hier. Telefoon bleef eigenlijk altijd een beetje hangen rond de 3gb vrij. Of het een 16 gb model was of 32gb.
    Ik liep ik altijd tegen het probleem dat ik te weinig ruimte had om leuk te filmen als we een dagje weggingen.
    Op het moment ben ik (waarschijnlijk tijdelijk) overgestapt op OneDrive. Daarbij kun je foto’s op je toestel deleten zonder dat je ze in de cloud weggooit.
    Waarschijnlijk als ik een nieuwe iPhone koop dat het met 256 gb is. Dan kan ik weer terug naar iCloud.
    Stiekum hoop ik dat Apple nog een keer een functie inbouwt die je foto’s op de iPhone laat deleten en niet op de iCloud.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  Rini.

Bijdrager
    jdan

Ik gebruik Flickr – 1TB gratis.
    Je foto’s staan (net zoals bij je OneDrive-oplossing) in het origineel formaat op Flickr – er is een automatische back-upfunctie.
    Plaats tekort op je smartphone – verwijder de foto’s.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.