15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    bennie

foto op cd beveiligen

Hallo,

Ik vroeg mij af of foto’s die ik op een cd zet te beveiligen zijn. Dus dat ze niet te slepen zijn naar een mapje oid.

Iemand een idee hiervoor?

Dank en groetjes,

Bennie

Bijdrager
    computer space

Nee.
    Enige optie is een compleet zelf-bootend OS te maken dat direct een slideshow speelt vanaf een encrypted volume….
    Gewoon een afdruk maken!

Bijdrager
    bennie

oke…dat is me iets te gortig:D

Dank voor je reactie!

Groet,
    Bennie

Bijdrager
    sYnDaEx

Meschien zo? Click

Bijdrager
    sYnDaEx

En anders inpakken met ZIP of RAR met Wachtwoord.

Bijdrager
    bennie

Hoi sYnDaEx,

Het is wel de bedoeling dat ze op cd wel te zien zijn.

Bijdrager
    computer space

Je kunt ze online zetten in een zoomify achtige omgeving. Dan wordt ie opgeknipt in honderden stukjes en is ie in en uit te zoomen. Met trucjes krijg je het wel weer opgeslagen, maar dat is heel omslachtig, en bijna niemand zal weten hoe.

Bijdrager
    bennie

Hoi comuter space,

Het is de bedoeling dat ze op cd komen. Kan dat dan ook?

Groetjes en dank voor het meedenken!

Bennie

Bijdrager
    computer space

CD’s, wie heeft die nog?
    Ik heb geen sleuf meer.

Bijdrager
    bennie

ik

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Het is heel eenvoudig om te zorgen dat foto’s niet van een CD-ROM gehaald kunnen worden: leg de CD met de glanzende kant naar boven op tafel en kijk waar het beschreven deel begint — dat zie je snel genoeg aan het verschil in glans en kleur. Pak er een zakmes, beitel, sleutel, o.i.d. bij en schraap daarmee de binnenste 3–5 mm van het beschreven deel weg. Herhaal dit eventueel vanaf de andere kant. Als het goed is kun je de foto’s nu niet meer van de CD-ROM afhalen;)

Bijdrager
    bennie

Jakko,

is dit serieus? En moet ik dan 3-5 mm rondom wegschrapen? Een complete copy van de cd gaat dan ook niet meer?

Groetjes,
    Ben

Bijdrager
    flierefluiter

@jakko

hahahahahaha ik kom niet meer bij van het lachen

Bijdrager
    bennie

haha bloody ha…

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Nou ja, je vraagt om een manier om te voorkomen dat mensen de foto’s van de CD halen. Dit is eigenlijk zo’n beetje de enige manier om dat écht voor elkaar te krijgen …

Ik geef toe: het heeft het nadeel dat niemand de foto’s op de CD überhaupt kan bekijken, maar door alleen de binnenste sporen van de CD hardwarematig te verwijderen staan ze er nog wel op.

Dus ja: dit is deels bedoeld als grapje, deels zeg ik het om je na te laten denken over wat je nu eigenlijk precies voor elkaar wilt krijgen. Onmogelijk maken dat de foto’s gekopieerd worden is zo goed als niet te doen: ook al zou je het voor elkaar kunnen krijgen dat de Finder weigert te verslepen (en dat lijkt me heel erg sterk), zodra ze op het scherm staan kan iemand er bijvoorbeeld een schermafbeelding van maken en dan is de foto alsnog gekopieerd. En dan heb ik het nog niet eens over het eenvoudigweg maken van een 1:1 kopie van de hele CD.

Wil je absoluut niet dat iemand met je foto’s aan de haal gaat, geef ze dan niet uit handen. Zo eenvoudig is het eigenlijk.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.