8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    pakko74

foto maken die groter is dan je desktop

hai,

heb in mijn gmail een opmaak bestand staan (newsbrief) die groter is dan mijn desktop, nu wil ik hier een foto van maken, met

appeltje+shift+4 alleen kan niet het hele bestand in beeld krijgen, omdat er nog gescrolld moet worden.

hoe kan ik scrollen tijdens het selecteren van het te maken van fotobestand..?

groet

pakko

Bijdrager
    BloomPod

Hoe ik denk dat het moet.

Sleep (of download) het bestand naar je bureaublad. Klik dan met je rechtermuisknop op het bestand, dan op ‘open met’ , en dan op voorvertooning. Dan heb je een fotobestand. Je kan trouwens ook bij ‘toon info’ instellen dat hij het altijd opent met voorvertoning.

Bijdrager
    pakko74

thanks..

maar slepen en plakken wil niet lukken met dit bestand, het is een bepaalde opmaak kopiƫren naar pages of tekstbestand, doet et em ook niet.. ik heb em nu in drie stukken moeten fotograferen, maar dan krijg ik een lelijke streep tussen de 3 bestanden..

groet

pakko

Bijdrager
    Dick de Roos

Niet zo moeilijk doen!
    Bewaar de foto/het bestand vanuit Gmail in b.v. de map afbeeldingen.
    Ga naar “Druk af…” en maak er een PDF-bestand van.
    Open het PDF-bestand in voorvertoning en sla op als JPG
    importeer de foto/het bestand in iPhoto.
    Je kunt nu de foto resizen (pixels) naar de maat die je wilt.
    Of je kunt croppen naar bepaalde stukken die je kunt hanteren.
    En zo zijn er nog wel een paar mogelijkheden o.a. met Photoshop (Elements).
    Maar bovenstaande heb je op de Mac, vandaar.

Bijdrager
    pakko74

het bestand staat in een iemeel, het is geen bijlage, maar een opmaak met foto en tekst en achtergrond, bij slepen pakt tie alleen de foto ervan.. kopiƫren en plakken gaat ook niet, bij plakken geeft tie de opmaak anders weer.. ik laat het maar even zo..

dank voor de tips

Bijdrager
    Eduw

Lukt het niet met appletje shift 4 en dan spatie?
    Vensters die niet helemaal op het scherm staan kan ik zo wel helemaal een screenshot van nemen

Bijdrager
    Spleet

Kan je niet je venster zover uitrekken dat je niet meer hoeft te scrollen (ook al is dit buiten je beeldscherm) en dan appeltje+shift+4 daarna je spatiebalk, je screenshot laat nu ook het geen zien wat buiten je scherm is….

als dit niet lukt moet je toch maar gaan plakken denk ik….

Bijdrager
    chilli dude

probeer Clip It! eens:)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.