23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:

Bijdrager
    riji

Foto library onmiddellijk verwijderen in icloud ipv na 30 dagen?

Na het uitschakelen van “icloud foto’s” op alle apparaten, stuurt Apple een mail met o.a. deze melding:

“Je hebt nog 30 dagen om je materiaal uit iCloud Foto’s te downloaden”

Kan je die 30 dagen wachttijd opheffen en de foto’s meteen doen verdwijnen; het zijn tenslotte uw foto’s en niet die van Apple?

Het probleem is dat zodra je icloud foto’s library terug inschakelt, de foto’s terug gezet worden ook al wil je dit niet … omdat met je een fel afgeslankte nieuwe bibliotheek wil werken (cfr. 5 GB cloud limiet).

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand geleden door  riji.

Bijdrager
    McMeller

Handmatig. Door in te loggen op iCloud.com en alle foto’s naar de prullenbak te verplaatsen en die vervolgens te legen. Of door ditzelfde te doen vanaf een apparaat dat met je iCloud-foto’s synchroniseert.

Bijdrager
    TheBigZ

Bijdrager
    riji

@mcmeller

Ik heb met mijn MBP ingelogd op icloud.com en zie daar mijn foto’s met de melding: nog 23 dagen voor verwijdering.

Ik zie echter geen enkele mogelijkheid om de foto’s te selecteren en meteen te verwijderen.

Bijdrager
    McMeller

Ik denk dat je het verwijderen dan eerst moet annuleren, daarna alles naar de prullenbak moet bonjouren en deze ten slotte moet legen.

Het is absoluut mogelijk, ook op deze plek, maar ik weet even niet precies waar je moet klikken.

Bijdrager
    riji

Bedankt, maar mij lukt het niet.

Bijdrager
    McMeller

Hmmm… De uitdaging is dat ik jouw situatie niet volledig kan nabootsen omdat ik nu eenmaal niet gekozen heb voor het automatisch verwijderen van mijn foto’s, en dat ook niet ga doen om het te testen. Ik denk dat het niet lukt omdat je gehele bibliotheek nu staat af te tellen om alles te verwijderen.

Op welke plek heb je dat gedaan? In de iCloud-instellingen op je iPhone of Mac? Kun je het daar misschien annuleren?

Bijdrager
    riji

Ja, ik volg je.

Waar ik het verwijderen gedaan heb: op iphone – instellingen – icloud – beheer opslag – foto’s

Bijdrager
    McMeller

Kun je het daar misschien annuleren?

Bijdrager
    riji

Als het mislukt moet ik nog 7 dagen langer wachten op volledige verwijdering

Bijdrager
    McMeller

Als je het kunt annuleren en je fotobibliotheek werkt daarna weer als een normale, mislukt het niet.:-)

Bijdrager
    Q-collective

Dit gaat niet. De workaround die McMeller voorstelt, het verwijderen via de webinterface, is bijzonder onpraktisch omdat je niet alle foto’s in één keer kunt selecteren.

Bijdrager
    Joid

Dit is nu typisch een feature die Apple expres idiot-proof heeft gemaakt. De foto’s worden verwijderd, maar dat gaat inderdaad niet zomaar.

Wil je, zoals TS, de sexytime foto’s met de buurvrouw verwijderd hebben, dan neem je de moeite om ze een voor een te verwijderen.

Gaat het om de ‘limiet’ van 5GB te omzeilen, dan is voor €0,99 per maand je probleem ook opgelost.

Maar nogmaals; het uitgangspunt is dat niemand zomaar toch alle foto’s kan verwijderen. En ik vind het idee dat mijn oude moeder dat niet zomaar doet, meer waard dan jouw probleem.

Bijdrager
    McMeller

Nee, kan dat niet in Foto’s op iCloud.com? In Foto’s in macOS kan het namelijk wel. Dus, ook een oplossing: het verwijderen annuleren, Foto’s op je Mac synchroniseren met iCloud, en de bibliotheek legen.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Het niet kunnen selecteren van de foto’s die in cloud.com staan t.b.v. van backup is ook heeeeeel irritant!

Iemand daar een oplossing voor???

Bijdrager
    riji

Ik heb het nog eens geprobeerd op icloud.com (vanaf iMac), maar meer dan één foto (met backspace) verwijderen per keer zit er niet in.

Daarbij volgt de melding dat de foto verdwijnt op al mijn apparaten, maar in icloud blijft die gewoon staan.

Ik vraag mij af of het in overeenstemming is met de privacyregels dat Apple je 30 dagen belet om je eigen materiaal te verwijderen?

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@riji,

Precies wat ik bedoel 1 tegelijk downloaden voor backup is heeeeeel irritant!

Zou dan 989 keer nodig zijn….

Bijdrager
    riji

Ik moet besluiten dat het niet mogelijk is om je foto’s onmiddellijk volledig te verwijderen in iCloud.

Ik heb nergens een oplossing gevonden.

Ik heb het dan nog eens gevraagd aan Apple support: zou het kunnen via het creëeren van een nieuwe gebruiker op de mac, maar ook zo is het mij niet gelukt (overigens je logt op icloud niet in met een gebruikersnaam maar met je apple-id…..)

Bijdrager
    Shmoo

Precies wat ik bedoel 1 tegelijk downloaden voor backup is heeeeeel irritant!

Zou dan 989 keer nodig zijn….

Even los van het feit dat iCloud foto’s een veilige backup is en je dus geen backup van een backup moet zitten maken. Die tijdens zijn we al jaren voorbij.

Maar goed als je om welke reden dan ook alle foto’s wilt downloaden zou je er voor kunnen kiezen om die de privacy instellingen bij Apple al je eigen data op te vragen. Dan vink je ook aan dat iCloud en Foto’s moet worden meegenomen en dan wordt alles, na ongeveer 6 dagen, klaargezet om te downloaden.

Het is niet een hele snelle manier maar dit geeft je wel de mogelijkheid om alle foto’s in een download te downloaden.

https://appleid.apple.com/

Bijdrager
    McMeller

@riji: Dat kan best jouw conclusie zijn in deze specifieke situatie. En die lijkt ook wel te kloppen, als ik lees wat je geprobeerd hebt.

Het klopt echter niet dat het onmogelijk is om al je foto’s in één keer van iCloud te verwijderen. Het kan sowieso vanuit Foto’s in macOS, wanneer je de bibliotheek met iCloud synchroniseert. Op die manier maakte ik vorige week ook in één keer een iCloud-fotobibliotheek leeg. Daarvoor moest ik hem wel eerst synchroniseren.

Neemt niet weg dat ik het 1: ook vreemd vind dat dit op iCloud.com niet kan, en 2: het naar mijn idee zelfs zonder Apple-device meteen zou moeten kunnen. Ik denk overigens dat Apple wel aan de privacy-richtlijnen voldoet, omdat je je gehele Apple ID kunt verwijderen. Nee, dat is niet wat je wil, maar dat neemt naar mijn idee wel het argument weg.

Bijdrager
    riji

Bedankt voor de extra moeite, maar mij lukt het niet.

Ik heb overigens nog geprobeerd om op de mac een tweede foto bib aan te maken en die dan als systeem bib in te stellen en dan te synchroniseren met icloud; allemaal tevergeefs (iCloud: nog altijd dezelfde foto’s die over X dagen worden verwijderd).  Ik geef het op.

Bijdrager
    GoeieDag

Als je in ‘Mijn fotostream’ alle foto’s selecteert en weggooit, ben je ze ook kwijt. Helpt dat hier niet?

Bijdrager
    riji

Had ik ook al gedaan en hielp ook niet. Toch bedankt

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.