11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Punthoofd

Foto kopiëren naar Word document

Ik wil enkele foto’s van de app Foto’s overzetten naar een Word document.   Kopiëren, invoegen, slepen, het maakt me niet uit hoe als het maar lukt.   Zelf heb ik geen enkele manier gevonden.   Advies zeer welkom !

Bijdrager
    tarun

Foto(‘s) selecteren. Ctrl-c. In Word Ctrl-v.

Bijdrager
    mattie2

Of in word zelf.

In de taakbalk waar je ook je lettertype selecteert. Ga naar de tab Insert (Invoegen), Illustrations, Pictures, en klik op Photo Browser. Deze is gelinkt aan de foto’s app op je mac.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>tarun op 17 maart 2018 om 14:26</p>

⌘C en dan ⌘V lijkt me handiger op een Mac. Of slepen naar Word vanuit de Finder.

Bijdrager
    tarun

<p class=”cite”>Jakko Westerbeke op 17 maart 2018 om 19:16</p>

<p class=”cite”>tarun op 17 maart 2018 om 14:26</p>

⌘C en dan ⌘V lijkt me handiger op een Mac. Of slepen naar Word vanuit de Finder.

Je hebt helemaal gelijk!

Bijdrager
    Punthoofd

Tarun, Mattie2, Jakko,

hartelijk dank voor de reacties !   Deze bewerkingen blijken perfect te werken van Foto’s naar Pages, maar niet naar Word.   Het zij zo, dan maak ik mijn document op in Pages.

Bijdrager
    Martin55

De bewuste foto b.v. eerst op bureaublad plaatsen en vervolgens vanuit Word vanaf het bureaublad ophalen!

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden geleden door  Martin55.
    • Deze reactie is gewijzigd 4 maanden geleden door  Martin55.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>Punthoofd op 17 maart 2018 om 21:29</p>
    Deze bewerkingen blijken perfect te werken van Foto’s naar Pages, maar niet naar Word.

Dat ligt aan Foto’s. Om totaal onverklaarbare redenen kun je van daaruit alleen slepen (e.d.?) naar bepaalde programma’s. Wil je een foto naar een ander programma krijgen, dan moet dat via de Finder: eerst naar een map of je bureaublad, en dán naar het programma waarin je de foto wilt gebruiken — waarna je weer rommel op moet ruimen naar de prullenmand:?

Het zij zo, dan maak ik mijn document op in Pages.

Dat zou toch mijn keuze zijn ook al kon je wel van Foto’s naar Word slepen:)

Bijdrager
    GoeieDag

Jakko, idd vreemd. Wat vanuit iPhoto -logischerwijs- prima lukt, lukt vanuit Foto’s niet.

Bijdrager
    tarun

Waarom lukt het mij dan wel om te kopieer-plakken van Photos naar Word 2016?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>GoeieDag op 18 maart 2018 om 11:51</p>
    Wat vanuit iPhoto -logischerwijs- prima lukt, lukt vanuit Foto’s niet.

Inderdaad, vanuit iPhoto sleep je zo naar elk willekeurig programma, maar met Foto’s heeft dat nog nooit gekund.

Een korte en niet-diepgaande test leert dat slepen wel gaat naar:

• Finder
    • Safari
    • Numbers 4.3
    • Mail

En niet naar:

• Pages ‘09
    • Teksteditor (in RTF-modus)
    • Terminal
    • Adobe CS6

Waardoor ik het idee heb dat programma’s aan macOS door moeten geven dat ze slepen vanuit Foto’s accepteren, in plaats van dat Foto’s aan macOS doorgeeft dat je met een plaatje aan het slepen bent waardoor alle programma’s die plaatjes aankunnen, de gesleepte foto’s ook aan zullen nemen.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.