18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    tuinman

Foto kleiner maken via Iphoto

Beste mac fans hoe kan ik via Iphote de foto zelf (dus het aantal mb’s) verkleinen? Het formaat te verkleinen weet ik al hoe dat moet maar niet de grote van het bestand.
    groetjes Tuinman.

Bijdrager
    Yaris

Als je het formaat verkleint wordt de bestandsgrootte toch ook vanzelf kleiner?

Bijdrager
    tuinman

Dat klopt de bestand gaat dan naar 40 kb maar is nog steeds te groot om hier als avatar te gebruiken (hier moet een foto maximale bestandsgrootte is 16KB.) Dus vandaar ook mijn vraag.

Bijdrager
    Yaris

Maak je avatar 80 x 80 groot. Dan heb je 16 KB.

Bijdrager
    Brainiac

Openen met Photoshop > File > Save for web

En dan de kwaliteit verlagen tot je onder de 16K zit. > Opslaan die handel

Geblokkeerd
    Carp

Volgens mij gaat dat niet met IPhoto,..maar ik gebruik IPhoto allang niet meer. Met Photoshop gaat het zeker wel, mocht je dat niet hebben wil ik je avatar wel ff op maat maken. PB me maar ff.

Bijdrager
    Yaris

iPhoto is daar heel geschikt voor. Ik heb mijn avatar ook met iPhoto naar het juiste formaat gezet.

Bijdrager
    tuinman
    ”Yaris”

iPhoto is daar heel geschikt voor. Ik heb mijn avatar ook met iPhoto naar het juiste formaat gezet.

Juiste fotmaar doet Iphoto het prima maar dan moet je de bestand verkleinen naar 16 kb voor avatar en dat lukt niet met Iphoto. Ik heb het nu opgelost door de foto als zwart wit op te slaan en dan te verkleinen daar door wordt de foto rond de 8 kb.

Bijdrager
    Yaris

Slechte oplossing. Met iPhoto moet het wel lukken hoor. Stuur anders maar een PB naar KingCarp. Iedereen heeft hier avatars in kleur, waarom zou die van jou dan in zwart-wit moeten zijn?

Bijdrager
    tuinman

Tja ik weet het, maar om nou bij elke nieuwe foto als avatar een van jullie te mailen vindt ik ook zo omslachtig.Dus als iemand nog een goede/goedkope foto progamma kent om dit probleem op te lossen dan hoor ik het wel.

Bijdrager
    Yaris

De extensie van je fotobestand kan ook invloed hebben op het formaat. Probeer eens met extensie .png.

Bijdrager
    iDuck

Download het freeware progje Smallmage. Stel in in welk formaat en kwaliteit je de ava wilt hebben (80,80) en je ava wordt zeker kleiner dan 16KB.
    Gewoon desbetreffende afbeelding op het icoontje van Smallmage slepen.

Bijdrager
    1984

Open hulp programma’s > Kies Colorsync hulpprogramma >kies archief >open de betreffende foto en verklein hem naar wens, Door op het vierkantje te klikken, daar vind je je wijzig formaat, :|

Bijdrager
    iDuck

Als het met iPhoto niet lukt, dan lukt het met Colorsync hulppr. ook niet. iPhoto doet precies hetzelfde namelijk. Hij zal de soort/kwaliteit van de afbeelding ook moeten beinvloeden om onder de 16KB uit te komen.

Bijdrager
    computer space

Ik weet niet of je met iPhoto kunt aangeven of je thumbnails en custom iconen wilt? Die zijn namelijk meestal de oorzaak dat je plaatjes niet heel klein krijgt. Een huge icon en thumbnail voegen zo 100kb toe aan een bestand.

Bijdrager
    tuinman

Wat mij betreft kan deze topic op slot heb voor me zelf een oplossing gevonden (heb nu Adobe Photoshop elements 4.0 gekocht.)

Bijdrager
    Yaris

Toch niet enkel en alleen maar om een avatar te maken zeker? :?

Bijdrager
    tuinman
    ”Yaris”

Toch niet enkel en alleen maar om een avatar te maken zeker? :?

zekers niet zat al langer te twijfelen om dat te kopen. Dit probleem was voor mij de extra motivatie.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.