29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)
  • Q:

Bijdrager
    knippie

Foto in rondje van Artiest in iTunes zetten: Hoe?

Ik heb er nooit iets mee gedaan maar, nu ik een nieuwe Apple tv heb vind ik het een mooi gezicht om in de artiesten een foto te plaatsen. Ik krijg het niet voor elkaar. Bij sommige staat al een foto maar, die heb ik er niet bijgezet!

Weet iemand de oplossing?

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden geleden door  Night. Reden: IN JUISTE SUBFORUM GEPLAATST

Bijdrager
    Leonard1948

Als je in iTunes boven links naast de naam van de artiest dubbelklikt, krijg je een venstertje; klik daarin op ‘andere’ en kies de foto en klik rechtsonder op ‘open’ en daarna op ‘gereed’.

Bijdrager
    knippie

Leonard1948

Wat ik ook klik er komt geen venstertje wat jij beschrijft,misschien heb ik niet het goede iTunes (12.7.3 )

Maak eens een schermafbeelding.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik heb het ook net geprobeerd, en het enige dat er gebeurt als ik probeer links naast een artiest te dubbelklikken, is dat het eerste nummer van die artiest begint te spelen. Ook rechtsklikken en „Info artiest” haalt niks uit, want dan komt er een infovenster voor alle nummers van die artiest, in plaats van info voor/over de artiest zelf.

Moderator
    Night

…en als je ⌘i doet op het betreffende artiest?

Bijdrager
    knippie

Dat werkt ook niet.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik erger me hier al maanden dood aan.

En dan wel lekker plaatjes tonen als je de zooi van Apple Music hebt.

Maar er iets aan doen kan je niet.

Bijdrager
    Marc

In de bibliotheek de nummers van die zanger selecteren en dan ctrl+i klikken. In dat venster kan je een foto droppen

Bijdrager
    KarelWillem

Van het album ja. Niet van de artiest.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>KarelWillem op 19 februari 2018 om 21:48</p>
    En dan wel lekker plaatjes tonen als je de zooi van Apple Music hebt.

Er staan ook afbeeldingen bij artiesten waarvan je de muziek niet via Apple verkregen hebt, maar ik heb de indruk dat ze er alleen bij komen als Apple Music daar wel iets van heeft. Of misschien afhankelijk van de stand van de maan of zo — ik heb er in elk geval nog geen logica in kunnen ontdekken.

Bijdrager
    KarelWillem

Inderdaad. Maar daar zit absoluut geen enkele logica in.

Ik heb toch wel een ‘paar’ artiesten die ook bij Apple Music zijn te vinden, maar daarentegen niet één artiestenafbeelding.

Maar ook mensen die wèl alles van Apple Music hebben, missen vaak complete reeksen.

Bijdrager
    Cursor

Bijdrager
    KarelWillem

Uiteraard. Heel Internet staat bol van deze verhalen.

Het gaat ook nergens over. Zo ongelooflijk lelijk dit, en onbegrijpelijk dat Apple er niets mee doet.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>KarelWillem op 20 februari 2018 om 11:50</p>
    Maar ook mensen die wèl alles van Apple Music hebben, missen vaak complete reeksen.

Volgens mij ging het op m’n iPod touch veel beter toen dit pas geïmplementeerd was, daar stond (en staat) bij de meeste artiesten een afbeelding, maar in iTunes staat bij mij het gros een microfoon op een grijze schijf. Dat zou geen punt zijn, als ze het maar zo gemaakt hadden dat je er zelf wat aan kon doen, maar blijkbaar is dat niet gewenst.

Vanochtend heb ik eens door ~/Muziek/iTunes zitten bladeren, of daar geen afbeeldingen in staan, en in Album Artwork kom je inderdaad bestanden tegen (als je ver genoeg graaft). Helaas zijn dat er waar je niks mee kunt — als voorbeeld van zo’n bestand pak ik /Users/jakko/Music/iTunes/Album Artwork/Generated/89E06BFEDED33ECB/09/13/09/89E06BFEDED33ECB-F582309EBAE9A9D9.itc maar even. Dat is 2,2 MB groot en lijkt iets van een PNG te bevatten, als ik het bekijk in een hexeditor:

Maar om nu te zeggen dat je met deze kennis al wat verder bent om zelf plaatjes toe te voegen … nee, niet echt.

Bijdrager
    Leonard1948

Als je een afspeellijst van een artiest aanklikt, dan komt bovenaan de naam van de artiest/afspeellijst te staan; als je daar links naast klikt, opent een venstertje met: ‘standaard’ ‘recent’ ‘camera’ en ‘Andere’.    Dan klik je op andere en krijg je weer een venster, navigeer je naar een fotootje van je artiest en dan dubbelklikken en het fotootje staat links naast de naam van de lijst  .
    NIGHT:   Het lukt me niet om een schermafbeelding meet te sturen    https://www.onemorething.nl/wp-content/themes/onemorething/external-image.php?src=Schermafbeelding 2018-02-21 om 17.05.&ext=05&h=33a76610aa68cb973d924ef2447b680c&t=1524691110

Bijdrager
    Leonard1948

P.S. Ik heb ook iTunes 12.7.3.46

Bijdrager
    KarelWillem

Leonard1948 op 21 februari 2018 om 17:08
    Als je een afspeellijst van een artiest aanklikt, dan komt bovenaan de naam van de artiest/afspeellijst te staan; als je daar links naast klikt, opent een venstertje met: ‘standaard’ ‘recent’ ‘camera’ en ‘Andere’….

??? Ik kan links klikken wat ik wil, maar dat venstertje zie ik nergens terug?

Bijdrager
    Cursor

Van september 2016 tot december 2017 maar liefst 32 pagina’s met klachten over Artist Photos Missing in iTunes op https://discussions.apple.com/thread/7663488?start=0&tstart=0

Het is een wonder wat er nog wel goed gaat.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>Leonard1948 op 21 februari 2018 om 17:08</p>
    Als je een afspeellijst van een artiest aanklikt, dan komt bovenaan de naam van de artiest/afspeellijst te staan; als je daar links naast klikt, opent een venstertje met: ‘standaard’ ‘recent’ ‘camera’ en ‘Andere’.    Dan klik je op andere en krijg je weer een venster, navigeer je naar een fotootje van je artiest en dan dubbelklikken en het fotootje staat links naast de naam van de lijst  .

Aha, nu snap ik hem: jij hebt het over iets anders dan de rest van ons. Je hebt het over de afbeelding bij een afspeellijst:

Maar niet over die bij een artiest:

Het plaatje van een afspeellijst kun je inderdaad vervangen door enkel (dubbel is niet nodig) te klikken op het plaatje van de afspeellijst. Dat van een artiest helaas niet.

Het lukt me niet om een schermafbeelding meet te sturen    https://www.onemorething.nl/wp-content/themes/onemorething/external-image.php?src=Schermafbeelding 2018-02-21 om 17.05.&ext=05&h=07f45cc3c966a8f6b47ca563f4856343&t=1519236409

Je moet je afbeelding uploaden naar OMT door op het knopje rechts van het tekstveld „Bron” te klikken, dan in het venster dat opent, je afbeelding aan te klikken en op Kies te klikken. Dan wacht je tot er een URL in het „Bron”-tekstvak verschijnt, en dan klik je op de knop „OK”.

Bijdrager
    KarelWillem

Ah ja. Maar dat heeft dus niet per definitie met de artiest te maken.

Ik heb alleen een afspeellijst op tijd, en met de hoogste beoordeling e.d.

Bijdrager
    Leonard1948

Jakko je hebt helemaal gelijk; ik was al bang dat we een verschillend fotoplekje bedoelden.
    Bedankt voor de uitleg betr. schermafb. insturen

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>KarelWillem op 21 februari 2018 om 21:46</p>
    Ah ja. Maar dat heeft dus niet per definitie met de artiest te maken.

Ik wil zelfs beweren dat het maken van afspeellijsten voor afzonderlijke artiesten overbodig is, gezien iTunes zelf een lijst met alle artiesten weer kan geven. Of je moet een lijst willen maken die dezelfde artiest onder meerdere namen bij elkaar houdt (bijvoorbeeld solo, in een band, in een tweede band, enz. allemaal in één lijst).

Ik heb alleen een afspeellijst op tijd, en met de hoogste beoordeling e.d.

Mijn voornaamste is er eentje waar geen nummers in staan die de laatste twee weken afgespeeld zijn, behalve als ze aan een aantal andere regels voldoen. Dit werkt beter dan de volledige lijst met nummers op shuffle zetten, vind ik, want daarmee kwam soms te vaak hetzelfde nummer langs.

Bijdrager
    KarelWillem

<p class=”cite”>Jakko Westerbeke op 22 februari 2018 om 10:43</p>
    <p class=”cite”>Mijn voornaamste is er eentje waar geen nummers in staan die de laatste twee weken afgespeeld zijn, behalve als ze aan een aantal andere regels voldoen. …</p>

Dat doe ik inderdaad ook regelmatig. Maar dan meestal nog wat ‘ouder materiaal.’

Want met 20.000 nummers blijft er best wel wat op de plank liggen.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Dan ter leringe ende vermaeck de regels die ik hiervoor gebruik:

Bijdrager
    Cursor

Voor wie zich afvraagt hoe Jakko Westerbeke bovenstaande geneste regels voor elkaar heeft gekregen:

https://support.apple.com/kb/PH19487?locale=nl_NL&viewlocale=nl_NL

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden geleden door  Cursor. Reden: 'n woord geschrapt

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Maar helaas werkt dat niet in alle programma’s waarin je op deze manier regels kunt maken:(

Bijdrager
    Cursor

<p class=”cite”>Jakko Westerbeke op 23 februari 2018 om 19:05</p>
    Maar helaas werkt dat niet in alle programma’s waarin je op deze manier regels kunt maken:(

Ik dacht dat we het hier over het programma iTunes hadden en het lijkt me dat het daar wèl in werkt.

Welke programma’s met regels maken heb jij dan op het oog?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik denk dat hij dit bedoeld. En dat dat nesten wellicht niet overal werkt (in Mail bijvoorbeeld)?

Om nog een groep regels toe te voegen binnen een regel, houd je de Option-toets ingedrukt en klik je op de knop voor geneste regels.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>Cursor op 23 februari 2018 om 19:12</p>
    Ik dacht dat we het hier over het programma iTunes hadden en het lijkt me dat het daar wèl in werkt.

Eigenlijk zou het hier moeten gaan over foto’s in rondjes zetten en niet over afspeellijsten;)

Welke programma’s met regels maken heb jij dan op het oog?

Zoals KarelWillem zegt, bedoelde ik inderdaad dat je geen geneste regels kunt maken in de meeste programma’s — Mail, bijvoorbeeld, of Foto’s. Nu ik erover nadenk, vermoed ik dat er amper programma’s naast iTunes zijn waarin je geneste regels kunt maken, maar na een testje blijkt het ook in de Finder te kunnen. Meer kan ik er echter zo snel niet bedenken.

29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.