6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    dukaaterik

foto in iphoto vergroten, error

Vreemd……
    In een van mijn gebeurtenissen in iPhoto, kan ik de foto niet meer vergroten.
    Als ik een foto dubbelklik verschijnt die vergroot in beeld.
    Maar bij een map met foto’s, werkt dat dubbel klikken niet want dan verschijnt er een zwart scherm in iPhoto met een grijze cirkel met een uitroepteken.
    Kan iemand mij vertellen wat hier mis is?
    (ik kan wel zeggen dat deze gebeurtenis waar het omgaat, een beetje de vergaarbak van foto’s is, gooi er elke week wel een paar foto’s in.)
    Als dat wat uitmaakt, ik weet het niet.

Alvast bedankt voor een reaktie!

:D

Moderator
    unSOUND

Een grijze cirkel met een uitroepteken betekend dat iPhoto het origineel niet meer kan vinden. Wat je in iPhoto dus nog ziet staan is enkel een thumbnail, niet de echte foto. dit kan gebeuren als je met de Finder bestanden gaat hernoemen / verplaatsen. Als je met iPhoto werkt, moet je eigenlijk nooit meer met de Finder aan die bestanden komen.

Bijdrager
    dukaaterik

bedankt UnSound!

Maar ben ik nou de foto’s kwijt??
    Of is er een manier om dit weer te herstellen?

Erik

Moderator
    unSOUND

Of je de foto’s nu echt kwijt bent weet ik niet.

Enige wat ik aan je bericht kan afleiden is dat iPhoto de bestanden niet meer kan vinden. Dat kan zijn omdat ze gewist zijn, maar ze kunnen ook simpelweg verplaatst of hernoemd zijn. In het laatste geval staan ze dus nog op je harde schijf…

Bijdrager
    dukaaterik

thanks!

ik ga er mee verder……..

:?

Moderator
    unSOUND

Wat je zou kunnen doen is een foto opzoeken in iPhoto die zo’n probleem heeft, en vervolgens in Spotlight die bestandsnaam invoeren. Wellicht is de map gewoon ( per ongeluk ) verplaatst.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.