26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:
    Bijdrager
    HYD

Foto frustraties

Beste mensen, de overgang van iPhoto naar Foto heeft me al erg veel tijd gekost. Dus ik ben wat gefrustreerd in het gebruik van Fotos. Alleen het wordt steeds erger. Op de iPad en de iPhone krijg ik het niet echt synchroon met mijn Macbook: dubbele foto’s, een deel van de video’s wel en een deel niet. Het loopt dus niet echt synchroon. Ik heb iCloud geheugen gekocht, maar daar ben ik mee gestopt, het uploaden van mijn foto’s gaat veel te traag. Dus gewoon met de kabel synchroniseren, maar zodra ik fotostream aanzet krijg ik dubbele foto’s, zet ik het uit dan blijven de dubbele foto’s erin zitten. Ze worden kennelijk 30 dagen ergens bewaard. En als ik alle mijn foto’s wil verwijderen van mijn iPad en of iPhone dan kan ik dat niet in een paar klikken doen. Want dan denk ik de heleboel opnieuw te kunnen synchroniseren cq opschonen met mijn macbook. Je moet dan op de iP’s elke foto apart selecteren, een pokke werk als er 14000 foto’s op staan. Overal gegoogeld maar krijg dan maar per probleem een antwoord. Wat ik zoek is een handleiding die me inzicht geeft in al de verschillende mogelijkheden en oplossingen.

Macbook 13 medio 2012, 8 GB, 1 TB Solid State schijf
    iPad IOS 9.3.5
    iPhone IOS 9.3.5

Bijdrager
    Furbz

Ik heb PRECIES hetzelfde probleem! Ik lees mee.

Bijdrager
    IndoMac

Ook ik ben heel benieuwd naar reacties van deskundigen.

iMac, 21,5 inch, medio 2011, El Capitan
    iPad IOS 9.3.5
    iPhone 6s IOS 9.3.5

Bijdrager
    Beech

Nog een meelezer. Heb iCloud aan staan, één hoofdbibliotheek op iMac, op alle andere apparaten (iPad, iPhone en Mac Mini) zo ingesteld, dat afhankelijk van de ruimte foto’s worden gedownload. Met iPhone maak ik de meeste foto’s, bij verbinden met Mac Mini kreeg ik dan de mededeling dat er 5000 nieuwe foto’s op stonden, terwijl ik maar 8 foto’s gemaakt had. iCloud-Fotobibliotheek op iPhone maar weer uitgezet, wel Fotostream aan. Sommige gemaakte foto’s op iPhone komen dan weer niet op de iPad, foto’s via Whatsap soms wel en soms niet…ik kan er geen pijl op trekken. En dan ineens weer dubbele foto’s in mijn hoofdbibliotheek, terwijl ik die opgeschoond had (vaak zijn de dubbele, drievoudige, of soms viervoudige foto’s voorzien van het bijschrift Fotostream, soms een andere naam, waarschijnlijk door het systeem gemaakt bij aanpassingen, dan weer verschillende groottes, enz.).

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Kaarten 2.0 ?????

Bijdrager
    Buzz

– Alle foto’s van je iPhone afhalen doe je het snelst met het in Mac OS X ingebouwde Image Capture.
    – Photostream is altijd al een onhandige en halfbakken oplossing geweest.
    – iCloud Photo Library werkt bij mij perfect, ook met een grote library. Je moet dan wel het geld over hebben voor de extra opslag, en geduld hebben bij de eerste keer uploaden van al je foto’s (gewoon je computer een week of twee aan laten staan).

Bijdrager
    HYD

@Buzz,
    allereerst dank, maar…

-Fotolader laat maar 23 foto’s van de 14000 zien, meer laat die niet zien;

-Fotostream niet meer gebruiken had ik ook bedacht, want het werkt niet intuïtief en zorgt voor chaos. Ik heb dit dus ook eerst ingesteld en 2 x 14000 foto’s van mijn iPad en iPhone verwijderd. Maar kon de verleiding niet weerstaan om fotostream weer aan te zetten. Dom dus, maar nu ga ik niet meer elke foto selecteren om deze te verwijderen. Kennelijk zie ik in fotolader iets over het hoofd om in een keer al die foto’s eraf te krijgen op de iPad en iPhone. Graag een tip hiervoor;

-Extra opslag heb ik gekocht, dus het geld was niet het probleem, maar meer de tijd, ik had uitgerekend dat ik inderdaad mijn macbook zeker een week thuis moet laten om de foto’s te uploaden. Een onzalig idee en zeker in 2016, vandaar dat ik het ouderwets per kabel wil synchroniseren.

Bijdrager
    HYD

-heb nu het verwijderen van de foto’s op de iPhone kunnen versnellen door in iTunes bij het synchroniseren voor Foto’s uit te zetten, er wordt dan gevraagd of je alle foto’s wil verwijderen en dat doet die dan voor het grootste gedeelte;
    -op de iPhone blijven dan foto’s staan in de filmrol en in onlangs verwijderd, dit kun je per album/ gebeurtenis verwijderen en is de iPhone qua foto’s leeg;
    -dus per foto selecteren en verwijderen is op deze manier niet nodig.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik wil eigenlijk helemaal af van foto’s op icloud enz.
    Als ik foto’s van de icloud verwijder, zie ik nog steeds terug op de Mac, MBA, iPads en iPhone.

En met de komst van de nieuwe telefoon volgende maand, wil ik eigenlijk alles leeg maken, en na het maken van foto’s op de iPhone deze op dropbox plaatsen.

Bijdrager
    HYD

Nu heb ik na het verwijderen van alle foto’s op mijn iPhone opnieuw de iPhone met mijn Macbook gesynchroniseerd. Dus alle foto’s en heb ook inclusief alle video’s aangevinkt. De foto’s op de iPhone heb ik niet echt gecontroleerd, maar wel de video’s. Op de iPhone staan na controle maar een deel van de video’s van de Macbook op. Dus dat synchroniseren met de Macbook is niet echt betrouwbaar. Trouwens er is ruimte genoeg op de iPhone en heb ook geen waarschuwing oid gekregen.
    Nu wil ik het nog eens checken en synchroniseer met in iTunes aangevinkt: Geselecteerde albums en dan bij albums: video’s. Dit levert niets op! Geen video en ook geen foto’s(laatste is ook wel logisch, hoewel!).
    Het begint me nu echt te duizelen.

Bijdrager
    HYD

Wat ik ook probeer, het synchroniseren gebeurt voor het grootste gedeelte, er blijven zaken missen. Ik geloof het wel, mijn conclusie is: fotostream niet gebruiken, voor de iCloud-optie heb je engelengeduld nodig en moet je niet zwervend zijn, en ouderwets met een draadje synchroniseren levert niet het beste resultaat op, maar je hebt wel het grootste gedeelte. Het zal wel aan mijn onkunde liggen, maar het is toch wel zorgelijk dat de app Foto zoveel tijd en energie kost.

Bijdrager
    Beech

Zijn die video’s geschikt voor de iPhone ?

Bijdrager
    HYD

Beech, ik denk dat dit het probleem of de oplossing is. Want het zijn video’s van een Sony camera. Dank

Bijdrager
    wouter57

Zelf heb ik ook zo,n raar probleem met Foto,s. Ik krijg die grijze plaatjes niet weg.

Kijk hier eens naar.

Inactief
    Anoniem

Heeft iemand de komma en apostrof verwisseld op je toetsenbord? :-D

Bijdrager
    wouter57

Foto’s(y)

Bijdrager
    Beech

Beschadigde database, geen verbinding meer tussen thumbnails en bijbehorende foto’s. Lees hier verder voor oplossing, bouw je bibliotheek opnieuw op.

Inactief
    Anoniem
    Beech op 30 augustus 2016

Beschadigde database, geen verbinding meer tussen thumbnails en bijbehorende foto’s.

Als ik dat lees is het eerste waar ik aan denk dat er gerommeld is in de Foto’s bibliotheek.

Bijdrager
    wouter57

Alweer thuis van mijn werk. Heb Foto’s hersteld maar die thumbnails blijven er toch instaan. Weet nu toch echt niet wat ik moet doen. Ik wil het er gewoon uithebben want het hoort er gewoon niet te zitten daar.

Bijdrager
    IndoMac

Ietwat anders, maar wel een probleem voor mij: Het is natuurlijk omslachtig om eerst op je bureaublad een mapje aan te maken en daar dan weer de foto’s uit de Foto’s-app in te plaatsen om ze dan weer eruit te halen. Wat als je 1 foto uit de Foto’s-app wil uploaden (naar Marktplaats bijv.). Bij iPhoto kon je ‘gewoon’ het uit de fotobibliotheek halen. Maar nu, met de Foto’s-app??

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Het slepen uit Foto’s naar andere programma’s werkt tegenwoordig (onder de latere versies van 10.11 — 10.12 heb ik nog niet geïnstalleerd) beter dan in het begin, maar nog altijd niet naar alles volgens mij. Ik weet niet hoe je op Marktplaats foto’s moet uploaden, maar als dat met een gewoon „Open”-venster is, dan kun je daarin in de linkerkolom aan de onderkant „Media” vinden, waar je voor Foto’s kunt kiezen, waarna het zichzelf zou moeten wijzen.

Bijdrager
    GoeieDag

Omdat IndoMac zijn vraag hier rondspamt, doe ik hetzelfde even met mijn antwoord, voor de volledigheid.

Als je op bv Marktplaats een foto wilt zetten, en je drukt op de ‘upload’ (‘+’) knop, dan verschijnt er een Finder-dialoogvenster, met in de linkerkolom naast de bekende mappen onderop een map ‘Media’ met daarin de map ‘Foto’s‘. Als je die selecteert, kun je kiezen uit (o.a) iPhoto én Foto’s, en via de interface zoals bij dat betreffende programma hoort, kies je je gewenste foto(‘s).

Is toch niet moeilijk?!

Bijdrager
    IndoMac

Nee GoeieDag en Jakko, inderdaad niet moeilijk! Maar ik heb dat (“Media”) nooit zien staan ! ! ! ! Dom, dom en heel erg bedankt.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik vermoed dat je lang niet de enige bent die het over het hoofd gezien heeft, of nooit gerealiseerd waar dat nu eigenlijk voor is:)

Bijdrager
    Furbz

@GoeieDag: supertof! Dankje. Had ik ook nog nooit gezien.

Bijdrager
    MevalonicAcid

Is er concluderend al ergens een goede stap-voor-stap handleiding om Foto’s – iCloud – … op verschillende manieren in te stellen? (en ik bedoel niet de verwarrende apple pages die elkaar wat ik meen te zien toch tegenspreken:) )
    Mijn ervaring op dit moment is:mrgreen: en denk dat ik in de verkeerde mindset & approach beland ben.

vb. 1. Ik bezit een iMac, MBP, iPhone, iPad.
    => Ik zou graag op iMac(thuis) en MBP(onderweg) mijn fotos beheren/bewerken (delete, basic bewerken,…) die ik met mijn ios toestellen maak en de icloud wordt ook mijn backup (naast mijn bestaande clone van de HD elke x dagen)
    => één maal deleten, overal weg.
    => één maal bewerken/cropping/… overal aangepast.
    => Als ik daarnaast een extra iPhone (van het werk toevoeg), zou ik graag hebben dat deze zich gelijkaardig als mijn eerste iPhone zal gedragen

Mijn instellingen zet ik dan als volgt:
    – iMac instelling: icloud-fototbib. en Fotostream aangevinkt
    – MBP instellingen: ….
    – iPhone instellingen: ….
    – iPad instellingen: ….
    – Extra ios toestel configureer ik als:…
    – Ik zorg er vb. voor dat voor elk toestel iTunes-sync af staat

vb 2. Ik bezit een MBA en een iPhone
    => Ik zou graag ….
    => op de iphone kan ik maar een 16 GB bewaren dus iCloud is voor mij een must

Mijn instellingen zet ik dan als volgt:
    – MBA instellingen: …

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.