16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Ledda

Eenvoudig programma voor foto effectjes

Hoi,

We kennen allemaal instagram, polarize en photoshop mobile voor iphone. Maar welk programma moet ik gebruiken op mijn mac om even eenvoudig als voorgaande appjes ook zulke leuke effecten toe te voegen?

Ik ken wel de standaard effectjes van iphoto, maar die vallen me wat tegen. Daarentegen denk ik dat photoshop te complex zal zijn.

Ik zoek dus een programma met de functionaliteit en gebruiksgemak van instagram voor mijn mac.

Thanks !

Bijdrager
    rdesign

Adobe Lightroom of Apple Aperture? Is veel uitgebreider dan iPhoto, maar doet meer wat jij wilt dan Photoshop.

Bijdrager
    Ledda

Bedankt, maar zijn die programmas niet nog te zwaar waarvoor ik het bedoel?

Bijdrager
    Melv1n

Jij zoekt een app die kant en klare layers over je foto’s heen kan plaatsen… ik ken er zo snel even niet een uit me hoofd. Zal zo mijn apps eens doorzoeken, volgens mij heb ik er al eens een gehad.

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    AirBag

Aperture is perfect voor mij. Doet alles wat Ik wil & niet te complex
    Nadeel is wel de Prijs

Bijdrager
    sedikit
    AirBag op 05 januari 2011

Aperture is perfect voor mij. Doet alles wat Ik wil & niet te complex

Nadeel is wel de Prijs

Aperture zal perfect voor jou zijn. Maar het is een veel te gecompliceerd programma dat heel wat studie vereist, zelfs voor de beroepsfotografen in mijn omgeving.
    Voor de topicstarter zijn dit de simpelste oplossingen:
    -Voorvertoning(standaard op de computer): foto in Voorvertoning openen/Menubalk/Extra’s/Pas kleur aan.
    -Gimp, ook gratis, hier alleen geschikt voor Snow Leopard. oudere versies ongetwijfeld op de homesite te vinden:
    http://www.macupdate.com/app/mac/14597/gimp
    -Chocoflop:
    http://www.macupdate.com/app/mac/22357/chocoflop

Bijdrager
    MouseMighty

Photoshop Elements een idee? Goedkopere Photoshop variant met iets minder mogelijkheden als de grote broer maar zeker een handig programma voor wie iPhoto “ontgroeit” is.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Anders is er ook Pixelmator voor ongeveer dezelfde prijs als Photoshop Elements, en dan heb je niet het nadeel van die Adobe-interface:)

Of als het je alleen om effectjes gaat: zoek de installatie-DVD van je Mac en installeer de developer’s tools; als je dan /Developer/Applications/Graphics Tools/Core Image Fun House start kun je vanalles met afbeeldingen uithalen. (Je kunt dat programma dan natuurlijk ook weer naar een andere map kopiëren en de developer’s tools voor de rest weer van je computer afgooien. Misschien dat je in het installatieprogramma wel kunt kiezen om alleen Core Image Fun House te installeren, dat weet ik niet.)

Bijdrager
    sedikit

En toen was en bleef het stil……..

Bijdrager
    Pieterr

Misschien is dat Image Tricks Lite nog iets. Gratis in de Mac App Store.

Bijdrager
    macmaus

Vrij standaard, soms ronduit fout, maar wel vermakelijk:

Bijdrager
    HakanB

wat is een goed desktop alternatief voor Instagram?

Bijdrager
    LighScan

Ik zou gewoon eens onder Grafisch in de Mac App Store rondkijken. Een voorbeeld is inderdaad al Image Tricks, zoals Pieterr al aanwijst.

Pieterr op 06 januari 2011

Misschien is dat Image Tricks Lite nog iets. Gratis in de Mac App Store.

Bijdrager
    Bart01

Snapseed, zoek maar op in de Mac App Store.

Werkt perfect;)

Bijdrager
    Bart01

Snapseed, zoek maar op in de Mac App Store.

Werkt perfect;)

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.