5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Asaxx112

Foto-effect

Weet er iemand hoe je dit foto-effect creëert met Photoshop CS5 of met de camera zelf?
    En dan bedoel ik die cirkels in de blur achtergrond.
    En weet jij dan ook hoe je een bokeh effect maakt?

Bijdrager
    Renzsz

Je kunt iedere vorm van onscherpte zelf creëren:

Hier meer: http://www.diyphotography.net/diy_create_your_own_bokeh

Bijdrager
    storbuzs

Die foto die je laat zien, is gemaakt met een spiegelreflexcamera, met ver brandpunt, maximaal diafragma, en gefocust op het eerste paaltje. Ik denk niet dat er veel bewerkingen aan die foto zijn toegevoegd. Die cirkels komen automatisch, omdat je diafragma ‘bijna’ rond is. Als je inderdaad andere vormen wil moet je zoals Renzsz een zwart papiertje over je lens plakken met zo’n figuurtje uitgesneden. Die cirkels noem je bokeh, dus je beide vragen gaan over hetzelfde. Succes;-)

Bijdrager
    Qmagic

Zo’n foto (effect) is met de spiegelreflex camera gemaakt met bijv. een macro lens (voor de onscherpe achtergrond), deze ene foto heeft geen exif waarde maar als je een paar foto’s verder kijkt op die de fotograaf op de site gezet heeft zie je een vergelijkbare foto (met exif waarde) daaraan kan je zien hoe de camera was ingesteld met waardes (diafragma en sluitertijd).
    Altijd handige informatie als tutorial zal ik maar zeggen.

Bijdrager
    computer space

Er staat gewoon bij de tags: D40, 50mm, 1.8 diafragma. Niet de mooiste bokeh btw. De lens heeft een beetje halo’s.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.