9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    EmJee4

Foto draaien in Finder

Ik ben overgestapt vanaf Windows. Ik bekijk mijn foto’s (nu nog) via de Finder, dus zoals ik vroeger via de verkenner deed. Nu staat een aantal foto’s dwars, die wil ik graag draaien. Hoe kan ik dat in de Finder doen?

Bijdrager
    arnout

Open de afbeelding met het programma Voorvertoning.

Bijdrager
    chatsmit

of “command-toets” (apple-toets, ofwel cmd-toets naast spatiebalk, het vroegere vlaggetjestoets) en “R” tegelijk…

PS: Arnout, had je zijn brokjes te vroeg weggezet?

Bijdrager
    arnout

:)
    Ik heb met de camera geflitst, vandaar die grote pupillen, daar doel je toch op?
    Overigens is zij (Wiep) niet mijn kat, maar de kat van mijn moeder:)

Bijdrager
    EmJee4

Bedankt voor jullie snelle antwoorden.:) Ik ben dat gaan proberen…..
    Het rare is, dat als ik ze dus open in Voorvertoning, ze daarin soms weer goed getoond worden. En soms ook weer niet. Het is alsof er verschillende info over de foto wordt bewaard.
    Maar uiteindelijk, door ze foto’s te openen in Voorvertoning, te draaien en op te slaan (en bij sommigennogmaals te openen en weer terug te draaien) heb ik ze wel goed nu.

Vanuit de Finder zelf lijkt het dus niet te kunnen….

Zoals ik het nu gedaan heb, lijkt het omslachtig, maar misschien een kwestie van wennen… of toch iPhoto gaan gebruiken…;-)

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    ”EmJee4″

Zoals ik het nu gedaan heb, lijkt het omslachtig, maar misschien een kwestie van wennen… of toch iPhoto gaan gebruiken…;-)

En laat iPhoto daar nu juist voor bedoelt zijn 8)
    iPhoto en de rest van het iLife pakket is alles wat je nodig hebt voor het beheren, maken, samenstellen en bekijken van multimedia. (Films maken, editen,Muziek, Muziek componeren / branden, foto’s beheren / branden, verbeteren ROTEREN):D
    (in iPhoto selecteer je gewoon één of meerdere foto’s, en voila allemaal in een keer geroteerd.:P

Bijdrager
    EmJee4

Alleen ben ik daar nog niet mee begonnen, omdat ik eerst wilde uitzoeken hoe je dan het beste omgaat met het het bewerken van foto’s. Dat doe ik met Photoshop. Hoe ga ik dan om met naamgeving, oude en nieuwe versies (binnen iPhoto, maar ook doordat ik verschillende versies opsla met Photoshop) e.d.
    Maar goed, dat hoort in een ander topic thuis….

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    ”EmJee4″

Alleen ben ik daar nog niet mee begonnen, omdat ik eerst wilde uitzoeken hoe je dan het beste omgaat met het het bewerken van foto’s. Dat doe ik met Photoshop. Hoe ga ik dan om met naamgeving, oude en nieuwe versies (binnen iPhoto, maar ook doordat ik verschillende versies opsla met Photoshop) e.d.
    Maar goed, dat hoort in een ander topic thuis….

Eigenlijk hoort jou hele vraag in een ander topic thuis. Foto’s draaien heeft weinig met het OS te maken.
    Maar om nog even terug te komen op iPhoto:
    Je kunt vanuit iPhoto foto’s bewerken met elk fotobewerkings programma. (is een van de voorkeur instellingen)

Bijdrager
    EmJee4

Bedankt!

Ik ga me verder verdiepen in iPhoto en mogelijke vragen daarover bij iApps stellen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.