6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    2xdutch

Foto contactpersoon crasht iPhone 3g

Had snel een portret foto van een contactpersoon (mijn vrouw) aan haar kaart toegevoegd. Rechtstreeks uit iPhoto dus een groot bestand (ca 1,5 MB). Als ze mij daarna belde op mijn iPhone crashte die meestal direct (moest resetten via tegelijk indrukken sleep en home knop), een enkele keer trilde de iPhone wel even, rinkelde niet. Het daagde me pas na een paar keer dat ik recent iets gewijzigd had. Foto verwijderd, probleem opgelost.

Heb nu ook de indruk dat foto’s toevoegen aan je contactpersonen gerelateerd kan zijn aan het veel besproken traag zijn van het zoeken in de contactpersonen.

Hoewel het probleem dus opgelost is vond ik er nog geen draadje over, dus deel ik deze ervaring maar even.

Bijdrager
    dspiers

Misschien hangt het er van af hoe je die foto’s toevoegt. In mijn address boek op mijn Mac heb ik een hoop foto’s bij mijn contacten. Die syncen makkelijk meer naar mijn iPhone. Nooit een probleem gehad. En de zelfde foto’s zie je wanneer er gebeld word.

Probeer de foto van je vrouw via je address boek toe te voegen op je computer. Bij de Mac gaat dat heel makkelijk. Outlook zal het ook wel kunnen. Ik denk dat dan de grote van de foto automatisch word aangepast.

Bijdrager
    iJoost

Leuk dat je het deelt maar hier heeft dat misschien meer effect:

http://www.apple.com/feedback/

Bijdrager
    2xdutch

@dspiers. Het is de omvang van het fotobestand dat het hem doet, niet de manier waarop je het toevoegt. Overigens had ik het via adresboek op de iMac gedaan, iPhoto is niet beschikbaar op de iPhone. (Misschien kan een andere import route soms wel leiden tot automatisch aanpassen van de grootte van het bestand? Dan zou het wel verschil maken). Dezelfde foto eerst exporteren als een veel keliener bestand en dan invoegen werkt wel probleemloos.

@iJoost, als dat eens waar was…..

Gelukkig heeft de iPhone dus geen hekel aan mijn vrouw, andersom, tja..:wink:

Bijdrager
    iJoost
    ”2xdutch”

@iJoost, als dat eens waar was…..

Wat? Meer effect dan hier? Gegarandeerd zou ik zeggen.

Hier is de kans dat Apple het leest klein. Daar, zo wordt ons beloofd, wordt het in elk geval door Apple gelezen. Als je wilt dat iets (snel) gerepareerd wordt moet je dus daar zijn. Als het je niet kan schelen of het ooit gerepareerd wordt en je een work around zoekt of als je er zelfs alleen maar over wilt klagen, dan kun je het beste hier een verhaal schrijven.;-)

Bijdrager
    tinus_omt

Je kunt misschien zelfs nog beter op

http://bugreport.apple.com

een bug report invullen. Als je de instructies volgt hebben ze de informatie die ze nodig hebben, dan heb je meer kans dat het opgelost wordt. Je hebt een account nodig, dat kun je gratis aanmaken.

Verder kun je natuurlijk beter je foto verkleinen voor je hem aan een contact toevoegt, het heeft niet zo veel zin om er een 10 megapixel plaatje aan te hangen. Ik ben het helemaal met je eens als je zegt dat Address Book dat ook wel even zou mogen melden (of het zelf zou mogen doen).

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.