18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Sachin

Foto browser?

Hallo,

Ik ben op zoek naar een “foto browser/finder” programma (liefst gratis) waarmee het mogelijk is om te bladeren door mappen met foto’s en miniatuur weergaves te zien. Uiteraard is dit ook mogelijk met de finder maar ik wil ook de foto’s kunnen openen in dat programma en dan met de scrolknop erdoor bladeren.

Onder Windows heb ik altijd ACD See Classic gebruikt. De Mac variant wordt niet verder ontwikkeld en kost serieus wat geld. Zijn er nog alternatieven?

Belangrijk: door foto’s scrollen & browser/finder met miniatuur weergaves.

Alvast bedankt,

Fabian

P.S. Dat iPhoto bestaat weet ik ook maar het is niet wat ik zoek.

Bijdrager
    luukwagon

waarom is iPhoto niet wat je zoekt? Het lijkt me perfect voor wat jij er me wil?

Bijdrager
    Snakeman

Portfolio.
    zie http://www.extensis.com

Bijdrager
    yvinhei
    ”luukwagon”

waarom is iPhoto niet wat je zoekt? Het lijkt me perfect voor wat jij er me wil?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar… :roll:

Bijdrager
    Fokker3

Evenmin als Portfolio is iView MediaPro gratis, maar wel handig en goed. Info op iView MultiMedia Pro.
    Of kijk eens naar GraphicConverter.

Bijdrager
    iSander

Ik denk dat larridon geen iPhoto zoekt omdat hij niet echt foto’s wil bekijken. Hij wil gewoon op een handige manier browser door mappen allerlei plaatjes van internet, wallpapers, …. Vermoed ik…

Bijdrager
    Sachin
    ”luukwagon”

iSander heeft gelijk. Het is vooral om door foto’s van producten en andere (niet eigen) foto’s te bladeren. Handig als je met een project bezig bent of een website aan’t maken bent.

Bijdrager
    Gijs Raggers

GraphicConverter is een aanrader. Wel even goed alle voorkeuren instellen.

Bijdrager
    wobbie

Als je al een licentie voor photoshop hebt dan kan je ook het palet bestandbrowser gebruiken. Gebruik die heel dikwijls om in een map met foto’s te browsen….

Ik kan je niet helpen met de Engelse term van het palet maar zal iets zijn als ‘File browser’

Bijdrager
    zero200
    Bijdrager
    Deskman

Graphic Convertere is een handige filebrowser en converteert en bewerkt van allen in alles. Superhandig al gebruik ik het steeds minder.

Ik zelf ben ernstig aanhanger van iView, maar dat kost inmiddels ook heel wat…

Bijdrager
    wjgmspeedy

Allemaal dure oplossingen. Hier http://www.stalkingwolf.net/software/cocoviewx/ Gratis en doet zo te zien wat jij wil.

Bijdrager
    Sachin

Alvast bedankt voor de snelle reacties. iView ziet er goed uit:) Toch zoek ik nog naar andere software (liefst gratis).

Bijdrager
    Sachin
    ”wobbie”

Als je al een licentie voor photoshop hebt dan kan je ook het palet bestandbrowser gebruiken. Gebruik die heel dikwijls om in een map met foto’s te browsen….

Ik kan je niet helpen met de Engelse term van het palet maar zal iets zijn als ‘File browser'

Het is zoiets dat ik zoek maar dan ook met voorvertoon functie waar je dan door de foto’s kan scrollen met 100% of full-screen weergave.

Bijdrager
    Sachin
    ”zero200″

http://www.adobe.com/products/creativesuite/bridge.html
    dit misschien wat?

Bedankt dat is ongeveer wat ik zoek:) Blijkbaar is Adobe Creative Suite 2 interessant om te downloaden euh kopen:P Jammer dat de Adobe software niet ter beschikking is via Academic Download. Voor de paar keer per maand dat ik Photoshop nodig heb betaal ik geen winkelprijs!

Bijdrager
    Sachin
    ”wjgmspeedy”

Allemaal dure oplossingen. Hier http://www.stalkingwolf.net/software/cocoviewx/ Gratis en doet zo te zien wat jij wil.

Bedankt! CocoViewX ziet er heel goed uit en het is gratis:D Zal het proberen zodra ik een nieuwe Mac gekocht heb (vanaf Tiger er is, vorige Mac verkocht).

Bijdrager
    Atjous

Picasa is echt te gek.

een van de weinige programma’s die een PC de moeite waard maken.
    Want… alleen Wintel
    oeps.
    :(

Bijdrager
    Atjous

Bring out your guns…..

:sealed:

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.