3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    like2bike

Foto bibliotheek op externe harde schijf zetten

Beste mensen,

Ik ben in het bezit van een MacBook Pro retina 13 inc (2015). Tevens heb ik een Jet Drive Lite 330 128 GB gekocht.
    Nu is mijn vraag: Ik wil graag mijn HD schijf van mijn Macbook zoveel mogelijk vrij houden. Nu wil ik graag mijn Foto bibliotheek verplaatsen naar de Jet Drive. Tevens wil ik mijn Macbook zo instellen dat hij alle foto’s vanaf nu naar mijn Jet Drive schijf. Anders gezegd dat vanaf nu mijn Foto bibliotheek op mijn Jet Drive staat.
    Vraag is: Hoe doe ik dat, zonder data te verliezen. Hoe stel ik dit alles in.
    Dank voor alle reactie.

Pepijn

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 7 maanden geleden door  Night. Reden: In juiste subforum geplaatst

Moderator
    Night

Als je al foto’s in Foto’s hebt staan, kun je de gehele bibliotheek naar je Jetdrive kopiëren. De huidige lokatie is in je homefolder > Pictures (Afbeeldingen?) > Photos Library.photoslibrary . Daarna kun je Foto’s opstarten met alt/option ingedrukt gehouden. Je kan dan kiezen voor de bibliotheek op de JetDrive. Als alles naar behoren werkt, kun je de oude bibliotheen in de prullenbak slepen.

Als je nog geen foto’s in Foto’s hebt staan, kun je ook kiezen voor ‘Create new’ en zorg dat deze op de JetDrive komt te staan.

Bijdrager
    Pepijn Van

Night, dank voor je reactie.
    Ik heb gedaan wat je beschrijft. Krijgt nu fout meldingen over icloud foto’s. Betekent nu dat mij foto’s niet meer worden gebackud in icloud?
    Dank voor je reactie.
    Pepijn

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.