One More Thing » Community » Forum » Mac Software » Mac Apps (Apple) » foto bibliotheek niet zichtbaar bij itunes

foto bibliotheek niet zichtbaar bij itunes

Profielfoto van Clai

Clai op 20 april 2017 #

hallo,

Ik heb me gehele foto bibliotheek op een externe harde schijf. Nu wil ik wat albums vanuit me foto blibliotheek naar me iphone overzetten met itunes. Als ik me telefoon aansluit kan ik bij kopje foto idd het mapje foto aanklikken maar daar zitten niet me foto’s die op me externe harde schijf staan. Ik vermoed dat die de bibliotheek van mijn interne harde schijf van me mac pakt.
Weet iemand hoe ik wel foto’s van me externe harde schijf naar me iphone kan kopieren.

• Dit onderwerp is gewijzigd 4 maanden geleden door Profielfoto van Night Night. Reden: IN JUISTE SUB-FORUM GEPLAATST
Profielfoto van KarelWillem

KarelWillem op 20 april 2017 #

Ik heb me gehele foto bibliotheek op een externe harde schijf. Nu wil ik wat albums vanuit me foto blibliotheek naar me iphone overzetten met itunes. Als ik me telefoon aansluit kan ik bij kopje foto idd het mapje foto aanklikken maar daar zitten niet me foto’s die op me externe harde schijf staan. Ik vermoed dat die de bibliotheek van mijn interne harde schijf van me mac pakt.
Weet iemand hoe ik wel foto’s van me externe harde schijf naar me iphone kan kopieren.

Haha, serieus?! 10 keer maar liefst.:)

Anyway… is daar het hele cloud-gebeuren niet voor bedacht? Om Foto’s overal te kunnen zien?

Lees ook dit topic eens:
http://www.imore.com/heres-how-copy-photos-your-mac-or-pc-your-iphone-and-ipad

Andere tip, als het je allemaal te lastig lijkt; kijk ook eens naar Google Foto’s.

Alles wordt dan automatisch ook daarin opgenomen, en zonder dat je je ergens zorgen over hoeft te maken, kun je OVERAL en altijd je foto’s zien.

Profielfoto van Clai

Clai op 20 april 2017 #

Me komt inderdaad vaak voor. Sorry, maar is het niet mogelijk om dit te doen zonder gebruik te maken van cloud of Google? Vroeger toen mijn fotobibliotheek op mijn interne harde schijf stond kon het wel.

Profielfoto van ikkezelluf

ikkezelluf op 20 april 2017 #

Waarom zou je geen gebruik willen maken van iCloud of Google photo’s? Altijd al je foto’s overal bij de hand. Als je ze alleen op je computer bewaard dan hoeft er maar iets te gebeuren en je hebt geen foto’s meer. Natuurlijk heb je een backup maar wat als er brand uitbreekt? Je zal niet de eerste en ook niet de laatste zijn die zegt dat het hem/haar niet overkomt.

Mijn foto’s staan op mijn Mac, een backupschijf, in Google Photo’s en in iCloud, ze zijn me te dierbaar om laten te verdwijnen….

Profielfoto van Clai

Clai op 20 april 2017 #

Ik ben niet helemaal thuis in iCloud maar moet je daarvoor extra betalen. Ik heb bijna 400 gb aan foto’s.

Nah, het is wel Apple hè! Tot 5 GB gratis, daarboven heb je allerlei betaalde data-pakketten.

Maar Google Foto’s is volledig gratis. En zou voor jou een hele fijne oplossing kunnen zijn.

Profielfoto van Clai

Clai op 20 april 2017 #

Karelwillem bedankt ik ga even uitzoeken hoe dat werk met Google foto’s.

Profielfoto van Macgb

Macgb op 20 april 2017 #

Je externe bibliotheek als systeembibliotheek instellen. (Voorkeuren, nadat je die externe hebt geopend). Let wel op dat je iCloud fotobibliotheek niet inschakelt, anders gaat je mac meteen synchroniseren met iCloud).
Werkt bij mij in ieder geval prima.
HtH
Macgb

Profielfoto van Beech

Beech op 20 april 2017 #

Open Foto met de option toets (alt) ingedrukt en kies de fotobibliotheek op je externe HD.

Profielfoto van Clai

Clai op 20 april 2017 #

Beech zo ver was ik al maar hij ziet in iTunes mij foto bibliotheek van mijn externe harde schijf niet.

Profielfoto van Macgb

Macgb op 20 april 2017 #

@clai,
Met welk systeem werk je en welke foto variant (iPhoto of Foto’s).
MacGb

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 20 april 2017 #

Mis ik iets? Waarom zoek je een foto-bibliotheek in iTunes? iTunes is voor muziek en maakt gebruik van een muziek-bibliotheek.

Profielfoto van ikkezelluf

ikkezelluf op 21 april 2017 #

Night op 20 april 2017

Mis ik iets? Waarom zoek je een foto-bibliotheek in iTunes? iTunes is voor muziek en maakt gebruik van een muziek-bibliotheek.

Als je je iPhone of iPad aan je Mac hangt kun je in iTunes muziek, boeken, foto’s, video e.d. synchroniseren….  

KarelWillem op 21 april 2017 #

Night op 20 april 2017

Mis ik iets? … … iTunes is voor muziek en maakt gebruik van een muziek-bibliotheek.

Is dit een serieuze opmerking? Of maak jij nog steeds gebruik van iTunes 1.0, en heb je geen enkele versie daarna meer gebruikt?

Profielfoto van eventjes

eventjes op 04 mei 2017 #

Ra, ra, raadsel. Ik wil graag foto’s van mijn iPhone 4s overzetten naar mijn Macbook. Waarom ziet zowel Foto’s of Fotolader mijn iPhone niet. iTunes is geen enkel probleem. Wanneer ik het via iCloud probeer, krijg ik de foto’s wel online te zien, maar als ik dan fotostream wil inschakelen op mijn Macbook, krijg ik de melding dat ik schijfruimte bij moet kopen. Nu kan ik ze wel een-voor-een downloaden van iCloud, maar dat is toch niet de bedoeling lijkt mij. Wie weet raad?

Over dit topic

Gestart op 20 april 2017 door Clai

Laatste reactie door eventjes

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?