3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    FunkyMonkey

Foto-bibliotheek mappen staan niet op jaartal-maand-dag

Goedendag,

Ik heb me suf gezocht naar een oplossing maar kom niet op een antwoord op mijn situatie.

De situatie is als volgt:

Ik heb al mijn foto’s van de iPhone ingelezen in de Foto’s app op mijn MacBook Pro 2012. Via Foto”s heb ik deze gesynced naar iCloud. De bedoeling is dat ik al mijn foto’s op den duur via iCloud kan orden en terug kan uploaden naar mijn NAS op jaartal (hiervan heb ik al een topic gevonden en is mij duidelijk). Ik heb de bibliotheek die ik had (welke op jaartal-maand-dag was)  gedeleted om met een schone database te beginnen. De foto’s weer ingeladen en het vreemde is dat deze nu niet meer op jaartal-maand-dag in de Foto’s bibliotheek komen maar in mappen gesorteerd op 1e letter van het bestandsnaam.

En wat ik ook probeer, bijv database weghalen, opnieuw inladen enz. ik krijg de mappen niet meer op datum.

Bij mijn vrouw heb ik zo’n zelfde actie gedaan op haar MacBook Pro en haar iPhone en bij haar staan de mappen wel netjes op jaartal.

Ik heb gekeken naar de instellingen e.d. maar ik weet het niet meer.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    FunkyMonkey

niemand?

Bijdrager
    TheBigZ

Binnen het Apple ecosysteem: bekommer je niet om de bestandsnaam of maplocatie.

Buiten het Apple ecosysteem: gebruik een tooltje om je bestanden automatisch met een bepaalde naam op een bepaalde locatie te zetten.

https://exiftool.org

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.