15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    jordi99

Foto bewerken iphone5s

Hallo,

Met welke app is het mogelijk een stuk van de foto eruit te snijden (kopiëren) , en dit ergens anders weer te plakken en dan opslaan als foto om hem als wallpaper te gebruiken,

Ik zoek dus een simpel fotobewerkingsprogramma, waar je uit een foto iets kan snijden bijv een recht stuk en dit rechte stuk bovenaan vast te maken en dan kunnen opslaan als foto/wallpaper

Echt hartelijk bedankt!

Bijdrager
    Niels

De foto app van iOS zelf heeft deze functie en heet crop. Ga naar een afbeelding, kies bovenaan wijzig en vervolgens rechts onderaan het bijsnijden icoontje.

Bijdrager
    jordi99

Ja dat weet ik, maar ik wil een stukje eraf halen, dit kopieren, en boven weer plakken

Moderator
    Mac Daddy

Nu heb ik best wel wat foto apps gezien, maar geloof niet dat er een goedkoper oplossing is. Camera+ kan je redelijk veel meer, maar zoiets als jij beschrijft niet. Er is een goedkope Photoshop Express, maar die kan het geloof ik niet. Voor 8,99 heb je Photoshop touch. Daarmee kan je in lagen bewerken, maar of iets uitknippen nou zo makkelijk is met je vingers is ook nog maar de vraag.

Bijdrager
    jordi99

Dan ga ik het op de computer proberen,

Hebben jullie ervaring met photoshop adobe

Bijdrager
    koen

Photoshop om een uitsnijding te maken?:lol:

Dat kan gewoon met iPhoto of Preview, beiden zitten gratis in je Mac.

Moderator
    Mac Daddy

@koen: Beter lezen. Het gaat niet om een uitsnede maken.

@jordi99: Ja, maar dat is jaaaren ervaring. Je kan het een 30 dagen trial downloaden en kijken of het lukt. Photoshop Elements is een alternatieve, goedkopere oplossing. Ligt er ook aan hoeveel je het gaat gebruiken uiteraard.

Bijdrager
    KarelWillem

Voorvertoning > selecteer > knip > Nieuw van klembord > klaar

Veel makkelijker, goedkoper en sneller ga je het niet krijgen.

jordi99 op 24 februari 2014

Ja dat weet ik, maar ik wil een stukje eraf halen, dit kopieren, en boven weer plakken

Oh wacht. Ik snap hem niet helemaal geloof ik.:)

Bedoelde je dit: Voorvertoning > selecteer > knip > plak > (schuif) klaar ?

Of moet het geheel wat je uit de foto knipt, weer echt boven de originele foto komen?
    Zodat deze dus eigenlijk groter wordt, met het nieuwe deel bovenaan?

Bijdrager
    koen
    Mac op 24 februari 2014

@koen: Beter lezen. Het gaat niet om een uitsnede maken.

Nou, wat vriendelijker mag ook wel, hoor.

De TS heeft het over een “uit een foto iets kan snijden bijv een recht stuk”

Bijdrager
    fenkikon

Mocht je nog nooit met Adobe Photoshop gewerkt hebben dan is IrfanView een goed en gratis alternatief. Dit is een simpel programma waarmee je foto’s snel kunt bewerken en formaat kunt wijzigen, maar ook een deel van een foto selecteren en kopiëren/plakken. Binnen veel bedrijven en andere organisaties wordt die tool veel gebruikt omdat dit een gratis alternatief is.

Bijdrager
    koen

Ja, leuk, maar dat is er alleen voor Windows:) En het is trouwens IrfanView.

Bijdrager
    fenkikon

@koen Je hebt gelijk, bericht even aangepast. Het is overigens wel mogelijk IrfanView werkend te krijgen op Mac OS met Winebottler.

Bijdrager
    jordi99

Of moet het geheel wat je uit de foto knipt, weer echt boven de originele foto komen?
    Zodat deze dus eigenlijk groter wordt, met het nieuwe deel bovenaan?

Ja dit bedoelde ik, alleen dan liever als app op ipad of iphone, maar zou ook op computer mogen

Moderator
    Mac Daddy

Als je het als iPhone/iPad app wil, dan zou je eens kunnen kijken naar Photoshop Touch voor 8,99. Maar voordat je hem aanschaft, kijkt even of je ermee kan knippen. Dat weet ik namelijk niet.

Maar voor dit soort acties, is een ouderwetsche computer een fijnere tool.

Bijdrager
    jordi99

Zijn er ook programma’s waarmee je bijvoorbeeld wallpapers van 1024×1024 kan veranderen in 1136×640?

Bedankt!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.