7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Moderator
    Mac Daddy

Foto back-up op locatie

Hallo Appelplukkers,

Binnenkort ga ik een week naar New York en neem uiteraard mijn DSLR mee. Gewapend met 4 16GB kaartjes moet ik die week wel door kunnen komen, zonder mij druk te maken over ruimte gebrek. Zo’n 2000 foto’s moet ik dan kunnen maken.

Maar het zou uiteraard zonde zijn als 1 van die kaartjes corrupt raak en ik de foto’s alleen daar op heb staan. Daarom zoek ik een back-up mogelijkheid voor onderweg, maar weet niet precies waar ik op moet zoeken op internet.

Wat ik wil:
    – Een back-up mogelijkheid waar op zijn minst 64GB op kan
    – Hij moet zonder tussenkomst van een notebook kunnen werken
    – iPad of iPhone app die mij de boel laat beheren mag
    – Direct van camera aan apparaat mag uiteraard ook
    – Het liefst zonder dat er netspanning nodig is

De iPad zelf is uitgesloten, want is een 32 GB model en ga daar wellicht films opzetten voor in het vliegtuig en staan veel apps op en dergelijke.

Nu had ik al de Sandisk Wireless Media Drive gevonden. Daar is een 64GB model van, maar kost rond de 100 euro. Als het goedkoper en simpeler kan, graag. Ik weet alleen niet hoe je zulke dingen moet noemen en waar op te zoeken.

De basisfunctie moet zijn dat ie van mijn SD kaartjes de bestanden naar zichzelf kan overpompen, zodat ik de foto’s op 2 media heb staan.

Alvast bedankt!

Geblokkeerd
    Anoniem

Gebruik gewoon Bittorrent Sync: http://www.getsync.com/intl/nl/
    Dit is zo bizar snel, bestanden van honderden MB’s zijn binnen no time gesynct. iOS en Mac app. Test het eens uit en bekijk of het bevalt het is gratis. Je hebt alles in eigen beheer.

-edit: Oh zonder notebook zie ik. Tja dat word wat lastiger dan..

Moderator
    Mac Daddy

Maar hiermee is een internet verbinding vereist. In New York zal het geen probleem zijn, maar op een plek zonder wifi kan ik er weinig mee. Wel interessant dit. Ik zal er eens naar kijken wat je hiermee kan.

Ik zie dat Western Digital een mooie oplossing heeft. Is wel 20 euro duurder dan de Sandisk, maar heb je wel gelijk 500GB aan opslag.
    WD MyPassport Wireless
    Sandisk Connect Wireless Media Drive

Die van WD heeft ook een normale USB 3 poort, dus is ook als externe HDD te gebruiken.

Bijdrager
    KarelWillem

Verbatim Mediashare Wireless

Kost geen drol. Steek je kaartje erin, en sleep de foto’s naar een USB-stick.
    Is ook veiliger, omdat je dan je kaarten kan verdelen over meerdere USB-sticks.
    Bij verlies of corrupt raken, ben je er dan nooit meer dan één kwijt.

Moderator
    Mac Daddy

Ik wist dat jij een tijd geleden ook zoiets had gekocht KW. Maar dat was dus van Verbatim.
    Bedankt! Dit is inderdaad ook een mooi apparaat. Kost inderdaad 40 euro en met een 500GB HDD van 50 euro erbij, ben je 90 euro kwijt.
    Uiteraard kan het ook met USB sticks, maar dan zou ik nog 3 16GB sticks moeten aanschaffen. Heb er nog 1 liggen.
    Met een 500GB schijf zou ik zelfs nog een SD kaart leeg kunnen maken, mocht ik meer dan 2000 foto’s gaan maken.:wink:

Ja, die Verbatim lijkt mij wel wat.

Bijdrager
    eugy

Die Sandisk wifi card die je noemt moet je niet nemen als je in RAW schiet. Dit wordt namelijk niet ondersteunt.

Moderator
    Mac Daddy

Ah oke. Dan valt die dus af. Maar denk dat ik voor de Verbatim Mediashare Wireless ga. Die kan gewoon je SD kaart overpompen naar een HDD. Dan staat het tenminste op 2 plekken, totdat ik weet terug ben.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.