6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    iMacer

Foto app met invulbaar sjabloon / pdf

Hallo,

Ik zoek een app waarmee ik een foto maak en in/op die foto staat (bv) een pdf met bepaalde invulvakken, die ik dan ook kan invullen.
    je mag het ook andersom nemen natuurlijk.
    Een app waar ik een invulbaar pdf kan voorzien met een achtergrond foto.

Korte uitleg.
    We hebben een standaardformulier voor het opmeten van ramen, voor gordijnen.
    Zou ideaal zijn wanneer ik via de iPad dat kan invullen en er direct een foto aan kan hangen.

Bedankt alvast;-)

Bijdrager
    Shmoo

Ik neem aan dat je dit soort dingen zakelijk doet toch?

Wat voor systeem (CMS) gebruik je voor je bedrijfswebsite, misschien is het handiger als je achter je site een pagina maakt die alleen jij kunt bezoeken en die je ter plaatsen tijdens het inmeten kunt raadplegen.
    Een formulier erop zetten met bepaalde velden die je alleen maar hoeft in te vullen + een optie tot uploaden van afbeeldingen die je maakt met je iPad of iPhone.
    Zodra je klaar bent druk je op verzenden en je hebt alle gegevens netjes opgeslagen of je laat het eventueel ook nog mailen naar iemand.

Bijdrager
    iMacer

@Shmoo

Inderdaad zakelijk maar hebben geen bedrijfswebsite. De internet verbinding is hier niet altijd optimaal, dus daar wil ik niet van afhankelijk zijn.
    Ik dacht aan PDF omdat dan meerdere opmetingen in 1 pdf komen te staan. Dat is dan weer simpel op te slaan in dropbox of mailen inderdaad.

Bijdrager
    Shmoo

PDF’s met invulvelden zijn erg 2006.

Ik denk dat je dan moet gaan zoeken naar een soort van app waar je een foto mee kunt maken en dan op die foto tekenen en notities maken.
    Dit is zo’n app die dat kan maar is vrij nieuw en eigenlijk gemaakt voor de iPhone.
    Annotate – Capture an idea or image, mark it up, and share’ van Driftt, Inc.
    https://appsto.re/nl/UKxt7.i

Je zou dan een foto van het raam kunnen maken en dan op de afbeelding de afmetingen erbij tekenen.

Bijdrager
    iMacer

Shmoo bedankt dat je mee denkt.

Nu heb die app geprobeerd, werkt goed maar je moet dan wel aan alles denken. Wanneer je 30 ramen moet meten vergeet je wel het 1 en ander.
    Daarom dacht ik aan een sjabloon waar de invulvelden al aangegeven staan.

Lijkt simpel maar vind het nergens..

Bijdrager
    iMacer

YESSSSSSS

Heb hem gevonden FormConnect super !
    precies wat ik bedoelde.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.