9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Vic

Foto app

Op zich vind ik de Apple photo app wel leuk, maar ik mis een aantal kleine functies en mogelijkheden
    Daarom ben ik op zoek naar een app die ook het volgende mogelijkheden zou hebben
    – de volgorde van foto’s in een album aanpassen (verschuiven). Dit omdat ik liefst bepaalde album in chronologische volgorde maak.
    – nieuwe foto’s in een album kunnen tussenvoegen (dus niet enkel op het einde toevoegen) Indien de vorige functie mogelijk is dan is dit niet zo echt noodzakelijk
    – Tekst onder of naast een foto in een album toevoegen. Dus niet de tekst op de foto aanbrengen, maar een soort geheugensteuntje bij de foto plaatsen
    – Albums (automatisch) synchroniseren tussen verschillende iDevices en dit liefst via iCloud
    – Wat zeker niet mag ontbreken is Diavoorstelling zoals de Apple app met verschillende voorstelling opties en muziek

Mvg, Vic

Bijdrager
    tarun

De volgorde van de foto’s is chronologisch. Althans volgens de tag van de foto’s. Je kan de tijd aanpassen en daarmee de volgorde.

Voor synchroniseren via iCloud moet je rekening houden met hoeveel foto’s je hebt. De eerste 5GB zijn gratis. Tot 50GB is €0,99 per maand. 200 is 3,99.

Bijdrager
    Vic

Dank u voor deze snelle reactie.
    Ik voel ik er niet zo direct veel voor om hiervoor tags van foto’s aan te passen. Verder weet ik zelfs niet hoe je dit dan zou kunnen of moeten doen.
    Dat synchronisatie ruimte inneemt in iCloud kan ik me voor stellen (heb al 50Gb en daarvan heb ik nog wel wat ruimte vrij), maar dat is niet de vraag. De vraag is met welke app kun je dat doen

Bijdrager
    tarun

Dat doe je de Foto’s en Instellingen > iCloud. Synchroniseren gebeurt zodra je WiFi hebt. Werkt prima bij mij. Op iOS kan je kiezen of de opslagruimte van je foto’s wilt optimaliseren (als je niet voldoende ruimte hebt) of niet.

Aanpassen van datum/tijd kan niet op iOS, wel op de Mac:

Bijdrager
    Vic

Dank u voor de reacties.
    Echter denk ik dat u men vraag niet volledig correct heeft begrepen hoor (of ik heb de vraag verkeerd opgesteld). Het gaat niet over het synchroniseren van fotobibliotheek of fotostream hoor. De foto’s op zich zelf synchroniseren tussen men iPhone & iPad via fotostream dat is geen probleem. Maar het gaat om zelf gemaakte albums met foto’s. Dus bepaalde foto’s die bij elkaar horen plaats ik in een album. En bij mij weten, worden deze albums niet gesynchroniseerd tussen idevices door de Apple foto app (omdat die albums feitelijk maar een index lijst is heeft er me iemand verteld). En dus zoek ik een app die dit wel doet of kan doen.

Bijdrager
    tarun

Bij mij worden ook de albums netjes gesynchroniseerd. Daarvoor heb je rechtsonder het icoon Albums.

Bijdrager
    Vic

Kun je misschien iets meer uitleg erover bezorgen. Waar of in welke app bedoel je met rechtsonder het icoon Albums?

Bijdrager
    tarun

In de app Foto’s:

Bijdrager
    Vic

Het icoon Album kende ik wel hoor. Maar ik weet niet hoe deze bij u synchroniseren tussen verschillende devices, of welke instellingen er dan niet zouden correct ingesteld zijn bij mij, Maar ik heb dus een iPad en een iPhone 6S en een zelf aangemaakt album of wijzigingen aan brengen aan een album op een device worden niet automatisch gesynchroniseerd naar het ander toestel.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.