6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    marcvk45

Foto's ordenen in mappenstructuur?

Ik ben nieuw met mac. Ik heb een mac mini en nu zou ik al mijn foto’s willen ordenen op mijn mac mini. Maar hetgeen ik niet kan vinden is hoe ik in foto’s een boomstructuur kan opzetten m.a.w hoe kan ik een map maken met daarin verschillenden submappen zodat ik alles van dezelfde reis bestemming kan onder brengen in dezelfde map maar in verschillende mappen.

Bedankt, alvast voor de goede raad die ik zeker zal krijgen.

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 jaren, 1 maand geleden door  Pete.Z. Reden: Titel aangepast

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

In Foto’s (met ’s:) ) doe je dat het makkelijkst door eerst de navigatiekolom tevoorschijn te toveren: menu Weergave → Toon navigatiekolom. Daarna kun je in het menu Archief kiezen om een nieuw album maken (of je kunt op ⌘N drukken om dat te doen). Foto’s kun je in een album krijgen door ze op de map te slepen, of door éérst foto’s te selecteren en dan een album te maken, want dan komen al de geselecteerde er gelijk in.

Je kunt een boomstructuur opzetten door mappen te maken, wederom in het menu Archief, of door ⇧⌘N in te drukken. Met mappen kun je slepen: sleep je een map op een andere, dan krijgt die tweede blauwe achtergrond in de navigatiekolom om aan te geven dat je hem erop los kunt laten; hij zal er dan in komen te staan. Je kunt ze ook naar een andere plek in de navigatiekolom slepen om ze te ordenen, waarbij je een blauwe lijn zult zien op de plek waar de map neergezet zal worden wanneer je ophoudt met slepen. Albums kun je op dezelfde manier een map inslepen, maar niet in een ander album.