13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    ctxppc

Forumberichten worden verplaatst

Ik ben niet goed in het kiezen van een gepaste categorie voor het plaatsen van een artikel in het OMT Forum. Wat doe ik wanneer ik écht niet weet waar mijn artikel te plaatsen? :innocent:

Een artikel van mij werd van ‘Algemeen’ naar ‘Hardcore Roddels’ verplaatst. Wie doet dat? 8)

Bijdrager
    maclover111

Moderators doen dit.

Bijdrager
    St. Mobbs

Dat kan Yaris, Zerk, Tommy666, Night of een andere moderator geweest zijn.

Yaris is de strengste. :wink: :lol:

En als het echt niet weet, dan stuur je een PM naar de moderator die op dat moment aanwezig is. Dat kun je bovenaan een subforumindex zien. Daar staat een rijtje met mensen die actief zijn op dat stukje forum.

Edit: de naam van de moderator is in het groen aangegeven.

Bijdrager
    MouseMighty

Of iemand van de “OMT Crew”

Bijdrager
    Rub3n

gewoon plaatsen waar je denkt dat tie hoort. En als die verplaatst wordt zie je dat wel.

Moderator
    Poezenbeest

Kijk, als je een topic begint met deze zin:

”ctxppc”

JaHet is JUIST 100 dagen vòòr de WWDC 2009. Kunnen we 100 geruchten en wensen posten?

…dan lees ik iets over geruchten, die niet op feiten zijn gebaseerd. In zo een geval zou ik het topic ook naar de hardcore-roddels verplaatsen… ow wacht, het zou zomaar kunnen zijn dat ik het geweest ben, geen idee.

Moderators doen dit soort zaken op de achtergrond, waarmee de topics zo veel moeglijk op de plek gezet worden, waar ze het beste thuishoren. Zo blijft namelijk alle kennis het beste gebundeld en is deze dus ook makkelijker terug te vinden. Zo zal iemand die iets over MobileMe zoekt, niet snel in Hardware gaan kijken. Tuurlijk zijn er ook wel dubieuze onderwerpen, zo kan je zeggen dat een probleem met een AirPort in Hardware thuishoort, maar het kan net zo goed onder Internet en Netwerken… Afijn, perfect is het niet, maar daar zijn we mee bezig.

Tot die tijd kan je het beste een onderwerp beginnen in een subforum, waarvan jij denkt dat het klopt. Als je een abonnement neemt op het onderwerp, dan zie je vanzelf dat het verplaatst is, ook kan je een link kopiëren, die zijn onafhankelijk van de plaats van het topic. Mocht het niet goed geplaatst zijn, dan zal een van ons het verplaatsen naar een (naar onze mening) betere plek op het forum. Daar merk je helaas niks van… maar ook daar zijn we mee bezig.

Bijdrager
    ctxppc

Thx everone!

Het artikel van die roddel is misplaatst door mij omdat ik niet wist dat er zo’n Hardcore Roddels-gedeelte was. Ik had niet gezocht. Zal ik doen.

Wat is een subforum?

Moderator
    Poezenbeest

Hmz… weet niet of het een echte term is, maar ik gebruik hem al jaren… Ik beschouw OMT als één forum en de verschillende onderdelen (Algemeen, Podcast, Lounge, MacOSX) als sub-fora… Anderen gebruiken de term forum ook voor die fora, ook wordt forumgedeelte gebruikt….

Anyway… no hard feelings… Dit soort vragen zijn er zeker niet om mee te blijven zitten, maar gewoon om beantwoord te worden. Ik kan de twee rode linkjes onder het scherm om je post in te tikken ook altijd wel aanraden… Verder is er het subforum Mededelingen, waar je ook een hoop uit kan leren.

Bijdrager
    ctxppc

OK, in het begin is het onduidelijk maar nu wel. Thx again for your response! I’m a newbie… :innocent:

Bijdrager
    boriskiss
    ”S.

:mrgreen:

Bijdrager
    julesp

:o Lucas is soms ook heel streng, hor! :P

Bijdrager
    ctxppc
    ”boriskiss”
    ”S.

:mrgreen:

Waarom MrGreen?

Bijdrager
    julesp

Ik zou het wel weten :evil:
    [size=3:0e19e8b6cc]*rent gillend weg*[/size:0e19e8b6cc]

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.