5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    d.kranen

formule werkt niet in bepaald excelbestand

Beste hulpverlener,

Zowel in de Excelversies 2011 als 2017 lukt het me niet in een documentatiebestand de formule =beginletters(…) te laten werken.

Het is de bedoeling dat alle regels met een hoofdletter beginnen. Dat lukt wel in een ander- of nieuw bestand. Daar wordt prompt de formule opdracht uitgevoerd.

Wie heeft een idee of dit is op te lossen?

Bijdrager
    Raddie

Zou het kunnen dat de bestanden waarin je formule niet werkt in Engels zijn?

Ik gebruik altijd alleen Engels in mijn Excel files. Toen ik laatst iets kreeg van een Duitse collega viel het mij pas op de alle formules ook in andere talen kunnen bestaan.

Bijdrager
    d.kranen

Ik gebruik gewoon de formules die in deze versies aanwezig zijn via fx, in het Nederlands

in ieder bestand werkt deze formule, maar net niet in deze.

Ik kan je wel een fragment toesturen?

Bijdrager
    friesappeltje

Werken andere formules wel in dit bestand?
    Wanneer ze wel werken, werkt deze formule wel wanneer je hem de eerste maal intypt/maakt? Nog een andere vraag. Wanneer je naar de tab ‘formules’ gaat en dan kiest voor: ‘Formules weergeven’, zie je dan ook dat hij het juiste veld kleurt?

• Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 3 weken geleden door  friesappeltje.
    • Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 3 weken geleden door  friesappeltje.

Bijdrager
    d.kranen

Heel wonderlijk: als ik de cel waarin de ‘formule’ staat kopieer naar een andere locatie als ‘plakken speciaal’ en dan kies voor ‘formules ..’

dan werkt de formule. Ik heb het probleem dan ook op die manier opgelost.

Merci voor de adviezen!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.