12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    leftyfork

Formule voor verschil in Numbers

Hallo
    Ik ben niet gewend met Numbers te werken… Ik heb een lijst met bv uitgaven gemaakt met onderaan het totaal.
    Daaronder een bedrag van de totaalinkomsten

Dus… bv onderaan staat 400 ( totaal uitgaven ) , daaronder 650 ( inkomsten )

Ik vind nergens de formule waarmee numbers het “verschil” kan geven tss die twee ( = 150 )

( het gaat natuurlijk over complexere getallen, maar ik neem deze als voorbeeld )

Kan iemand mij zeggen hoe ik een formule maak ?

Greets en thanx

Bijdrager
    Wyodor

Het verschil tussen 650 en 400 is 250 volgens mijn versie van Numbers.

=A1-A2

Waarbij A1 = 650 en A2 = 400.

Heeft overigens niks met Numbers te maken. Het kan al zolang er rekenbladen zijn.

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    Yaris

Wat jij vraagt is een van de meest simpele dingen in Excel of Numbers, leftyfork. We kunnen je nu wel de oplossing geven maar zou het niet handiger zijn om ergens een cursus Excel te volgen? Hou de reclameblaadjes in je brievenbus in het oog voor een cursus in je buurt. Je zult daarna dan veel effici├źnter en prettiger met Numbers werken.

Bijdrager
    Wyodor

Schiet me ook net te binnen : Goed onderwijs.

Bijdrager
    mowat

leftyfork

Op deze site staat een volledige handleiding van Numbers 09.
    Je kan ze kiezen in meerdere talen , ook het Nederlands.
    Als je alle dagen even de tijd neemt om een deel daarvan te lezen , of systematisch wat je nodig hebt , dan heeft numbers binnen de korste ijd geen geheimen meer voor je.
    Dus wel even moeite doen om te downloaden en te lezen.

http://support.apple.com/manuals/#macosandsoftware

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    Bodevinaat

Vraag is wel een beetje exemplarisch voor rekenbegrip van ‘nieuwere generaties’. Dat is er niet, eigenlijk. Er zijn hele generaties die geen enkel benul van basale rekenkunde hebben. Er gaat niets boven uit het hoofd leren van de tafels 1-10. Staartdelingen. Aftrekken. Vraag eens aan iemand om aan te geven HOE je de btw berekent van een bedrag dat al inclusief btw is. Kan vrijwel niemand. Triest.

Bijdrager
    mowat

@ Bodevinaat ,
    helemaal akkoord ,

heb je al eens geprobeerd iemand een vierkantswortel te laten trekken ? Gegarandeerd dat je lang moet zoeken .
    Inderdaad gewone rekenbewerkingen kunnen maken , zowel op papier als uit het hoofd , is blijkbaar niet meer belangrijk.

En er zullen er nu antwoorden , daar heb je toch een rekenmachientje voor …

Inactief
    Anoniem

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik denk dat je bedoelt: “t mag allebij”;)

Bijdrager
    Wyodor
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.