9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    AnnX

Formule in Excel kopiëren voor hele kolom

Weet iemand hoe ik in Excel for Mac 2011 een formule naar de hele kolom kan kopiëren zonder te gaan slepen? Ik heb nl. 24k aan rijen… en ik weet zeker dat er een snelle oplossing is, bij googlen vind ik alleen oplossingen voor niet-Macs met allerlei toetsencombinaties die niet werken!

Ik hoor het graag, met vriendelijke groet!!!

Bijdrager
    tarun

Kopieer de cel met de formule. Selecteer het gehele gebied waar je de formule wilt hebben en kies plakken.

Bijdrager
    Stipken

Zie link hieronder. Werkt in mijn office 2016 wel.

Bijdrager
    Stipken

Link edit werkt niet

Bijdrager
    AnnX

Dankjewel voor jullie berichten!! Het slepen in het hoekje rechtsonder werkt uiteraard gewoon, alleen ben ik daar met meer dan 24.000 rijen meer dan 5 minuten mee bezig en ik heb moeite om me voor te stellen dat er geen snellere oplossing is. De oplossing van Tarun werkt ook, alleen moet ik dan alsnog het hele gebied selecteren, dat scheelt niet veel tijd met het slepen. Als ik de hele kolom selecteer door bovenin te klikken dan kopieert Excel steeds het antwoord op de formule in de cel in plaats van met de rij mee te gaan en per rij een andere uitkomst te geven.

Bijdrager
    tarun

Een grote selectie maken kan heel makkelijk. Je gaat in de eerste cel van het bereik staan. Dan ga je naar “beneden” (of waar het uiteinde van je bereik is), houdt de shift vast en klikt op de laatste cel. Scrollen naar het einde van je celbereik gaat makkelijker als je in de gaten houdt dat de scrolbalk dit einde ook aangeeft.

Bijdrager
    Stipken

Ik was denk ik niet geheel duidelijk in mijn uitleg, gedaan vanaf mijn telefoon van de zaak.
    Uitleg, als je dubbelklikt op het kruisje zoals in het plaatje te zien is, kopieert hij hem in zijn geheel door.

De link van het filmpje staat hier

Bijdrager
    tarun

Dat is een leuke truc. Die kende ik nog niet.

Bijdrager
    AnnX

BEDANKT!! Ik wist dat het iets heel simpels was maar ik kon het niet vinden. Heel blij mee! Ik raak ook in de war van de voor mij ‘nieuwe’ Excel, heb er al jaren niet meer mee gewerkt

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.