9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    OMT-fan

Formatteringsprobleem USB stick

Ik wil een USB stick formatteren in exFAT.
    Maar wat ik ook probeer het wil na de formattering maar niet werken op Windows 7.

Ook krijg ik steeds een 2e partitie te zien (wil ik helemaal niet!)
    Ik formatteer gewoon met het Schijfhulpprogramma. Op de iMac krijg ik wel “gewoon” de beide partities te zien

Wie kan helpen?

De afbeelding is van een 64Gb stick, maar het gebeurt op alle sticks die ik wil formatteren.

Bijdrager
    fred44nl

je hebt het over formatteren, maar met Schijfhulpprogramma kun je ook Partioneren.
    kies dan voor één partitie en voor MBR, in plaats van GUID.

Bijdrager
    computer space

welke partitieindeling gebruik je? MBR mag ik hopen, GUID vind een Windows machine niet zo leuk,

Bijdrager
    SunKeeper

Ligt het aan mij, aan dat nieuwe Schijfhulpprogramma op mongolniveau, of zit er een bug in de laatste OS X-versie i.c.m. formatteren?

Het regent de laatste weken topics over dit soort problemen.:-?

Bijdrager
    OMT-fan

via Schijfhulpprogramma/wissen/FAT32 en MBR is de partitie weer goed, maar is de stick nog steeds niet leesbaar in Windows XP.
    Nou weet ik wel dat dit oud is maar toch….. zou het toch gewoon moeten doen??!!

Bijdrager
    SunKeeper

Heb je het dan wel met minimaal twee partities geprobeerd?

32-bits Windows XP accepteert namelijk alleen op NTFS partities die groter zijn dan 32GB. Niet op FAT32.

Zou toch moeten werken. Anders laten formatteren in Windows XP en dan in je Mac stoppen. (neem aan dat je van Mac>Windows iets wilt overzetten)

Bijdrager
    poing

Gewoon NTFS formatteren dan komt het goed.

Bijdrager
    SunKeeper

Niet helemaal, want dan kun je er met OS X wel zaken vanaf lezen en kopiëren, maar niet erop zetten. (schrijven)

Bijdrager
    OMT-fan

Ik heb nu op een andere windows 10 laptop de stick naar NTFS geformatteerd en op de Mac een bestand (6Gb) er op gezet.
    Dat is wel leesbaar op de Mac en de Windows XP laptop.

Ik heb op mijn iMac NTFS for Mac OS X staan, maar nog steeds kan ik geen (op de Mac) geformatteerde sticks lezen op de Windows 10 laptop.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.