24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:

Bijdrager
    Thom

Formatteren moet je leren!

Beste virtual friends,

Het is gebeurt, terwijl ik een back-up van mijn harde schijf wou maken. Heb ik perongeluk de verkeerde schijf geformatteerd! Het is echt onwijs dom maar het is gebeurt! Ik heb nu dus 2 hele mooie 2tb schijfjes die helemaal leeg zijn, Ik ben al mijn kostbare data kwijt en jah, dat is flink balen.

Ik heb al redelijk wat forums gelezen en ben zelf niet de slimste maar kan redelijk met computers overweg. En ik weet ook dat ik waarschijnlijk heel veel data voor altijd kwijt zal zijn. :/ Maar nu de vraag aan jullie.

De forums die ik kan vinden over dit onderwerp zijn allemaal van 2013 ongeveer. En ik hoop dat er inmiddels een echt reddende software is die al tot bijna al mijn data kan Recoveren!

Ik werk met OS X (apple)

HELP!

Bijdrager
    Shmoo

Je hebt toch niet ook toevallig in de gang gepoept hè, of met snorkel op je neus de goudvissen proberen te dekken?

Dit soort dingen moet je nooit vertellen. Maak er een of ander k*tverhaal van dat iemand de schijven heeft verwisselt. Kom op zeg, dit is zo lelijk als je zo stom bent geweest.

Bijdrager
    tarun

Er is restore software. Weet niet precies welke. Blijf in ieder geval af van de schijf waar je data op stond tot je goede recovery software hebt.

PS: Je hebt dus geen backup? Tijd om dat te regelen.

Bijdrager
    KarelWillem

Er zijn prima pakketten die je voor een groot deel uit de brand zullen kunnen helpen.

Men weet echter dat mensen die data verliezen in paniek zijn er er álles voor over hebben de boel weer terug te krijgen.

Dat kost dik geld dus.

http://www.techrepublic.com/article/3-data-recovery-applications-for-os-x/

Bijdrager
    Buzz

Er zijn ook bedrijfjes die dit voor je doen. Dat kost ook aardig wat geld, maar het is wellicht verstandiger dan dat je dure software aanschaft, waar je mee moet leren werken, en die je wellicht maar één keer nodig hebt. Als je het uitbesteed is de kans denk ik groter dat er niet nog meer fouten worden gemaakt en dat je dus echt je data terugkrijgt.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@thom,

Wees voorzichtig met het betalen voor dit soort software, ik heb exact hetzelfde meegemaakt, per ongeluk formatteren.

Leverde niets bruikbaars op, 10 duizenden files zonder naam!, onbruikbaar voor mij.

Vraag dus “no cure no pay” aan de leverancier!

Geluk gewenst.

Bijdrager
    Milez

Ik heb eens iets soortgelijks voorgehad, maar dan met een harde schijf die spontaan gecrasht was. Die harde schijf was Windows-geformatteerd (waardoor Time Machine ze niet herkende, iets wat ik pas na de crash ontdekte) en ik ben er toen in geslaagd het grootste deel van de gegevens terug te halen via een Windows-recoveryprogramma. Het aanbod aan dergelijke programma’s is groter voor Windows, dus mogelijk heb je daar iets aan.

Bijdrager
    Hansi2124
    Thom op 10 maart 2016

Beste virtual friends,

Het is gebeurt, terwijl ik een back-up van mijn harde schijf wou maken. Heb ik perongeluk de verkeerde schijf geformatteerd! Het is echt onwijs dom maar het is gebeurt! Ik heb nu dus 2 hele mooie 2tb schijfjes die helemaal leeg zijn

Weet je het echt zeker? Je kan toch je opstartschijf niet formatteren terwijl je daarvan bent opgestart?
    Of had je je documenten, afbeeldingen etc. op een externe hd opgeslagen en niet op je interne hd?

Bijdrager
    KarelWillem

Daarom heb ik er vier.:)

Het formatteren van één van deze schijven kan nooit een ramp veroorzaken.

Geblokkeerd
    SusanUSA

Bijdrager
    Anoniem ex-lid
    Shmoo op 10 maart 2016

Je hebt toch niet ook toevallig in de gang gepoept hè, of met snorkel op je neus de goudvissen proberen te dekken?

Dit soort dingen moet je nooit vertellen. Maak er een of ander k*tverhaal van dat iemand de schijven heeft verwisselt. Kom op zeg, dit is zo lelijk als je zo stom bent geweest.

Ik vind jouw reactie dommer dan zijn actie.
    Tevens is het een achterliggende boodschap wat hij bedoeld met verhaal.
    Maarja gezien je reactie beschik je niet over die intelligentie;)

Bijdrager
    KarelWillem

Humor is een ongrijpbaar dingetje voor veel mensen.

Bijdrager
    Shmoo

@MEEUWtje toch..

Als het woordje intelligentie valt dan mogen heel wat mensen hier beginnen te praten maar jij hoort daar echt niet bij vriend! Jij moet dan vooral stilletjes in de hoek gaan zitten met je Redbulletje, opletten wat er gezegd wordt en vooral notities maken van de woordjes die gebruikt worden.

Als er één iemand hier op OMT geen intelligentie heeft dan ben ik het wel, klopt dat staat bij de GGD op papier, maar gelukkig heb ik wel nog de zelfkennis om zoiets te begrijpen. Dat heb jij schijnbaar totaal niet. Jij hebt zo’n verkeerd beeld van jezelf dat het bijna pijnlijk wordt.

7 mensen hierboven die niet reageren op mijn reactie, dat is intelligentie. Zij kunnen schijnbaar heel goed begrijpen dat mijn reactie ‘humor’ was of denken gewoon bij de productie van Shmoo is iets niet helemaal goed gegaan, laat hem lekker. Dat ze zoiets mogelijk denken is prima, waarschijnlijk vinden heel veel mensen hier op OMT mij een dikke lul want dat heb ik ook, dat ze hun mond houden en mij niet proberen te schoppen, dat heet intelligentie.

Bijdrager
    Koning Frank
    Thom op 10 maart 2016

Beste virtual friends,

Het is gebeurt, terwijl ik een back-up van mijn harde schijf wou maken.

Syntax error, unexpected ‘t’ (WERKWOORDSPELLING), expecting ‘d’ on line 3. Virtual friend stopped.

Bijdrager
    Marcel

Hoe doe je dat een verkeerde schijf formatteren ? Je krijgt toch een waarschuwing als je de source wilt formatteren. Is het mogelijk dat je de schijf waarop je het format wilt uitvoeren die ook daadwerkelijk kan formatteren. Of is bovenstaand verhaal een broodje aap

Marcel

Bijdrager
    KarelWillem

Je selecteert een schijf, krijgt de waarschuwing of je er zeker van bent, klikt OK, en klaar.

Dat is niet zo heel moeilijk, en een fout is dan ook snel gemaakt.

Dat kan met elke schijf, zolang het je opstartschijf niet is.

Bijdrager
    mowat

Het is natuurlijk nu praat na de vaak , maar iedereen zou er toch van overtuigd moeten zijn dat je gratis je Timemachine kan aanzetten ( als je systeem niet té oud is natuurlijk) en dat je ook gratis af en toe eens een Superduper – of CCC bootable image van je schijf kan maken. Het kost geen geld , neemt een klein beetje van je tijd maar voorkomt veel miserie.Ik stel me ook wel , zoals enkele andere , de vraag hoe je je schijf waar je systeem opstaan kan wissen of formateren. Bij die twee handelingen uitgevoerd op gelijk welke schijf wordt telkens toch nog een bevestiging gevraagd. Je opstartschijf kan je trouwens niet wissen tenzij je het vanaf een andere bootable schijf of systeem doet. Het is dus wel erg vreemd en nalatig.

Bijdrager
    Marcel

Dat je een externe schijf kan formatteren is logisch maar je opstart schijf formatteren waarop je het format programma draait lijkt me erg lastig of misschien onmogelijk. Ik ga het maar niet proberen voor het bewijs.

Marcel

Bijdrager
    Marcel

Om even terug te komen op de start van het verhaal, er is is genoeg software om delen van de geformatteerde schijf weer terug te halen. Bijvoorbeeld dit programma schijnt goed te werken http://www.recovermyfiles.com/ maar zo zijn er nog meer. Gewoon proberen want het kan alleen maar beter

Marcel

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@jacobusja,

Misschien wel handig om bij je advies te vermelden dat het hier om een Windows programma gaat.???

Bijdrager
    Thom

Bedankt iedereen!

Heb weer een hoop om te lezen en te onderzoeken. En ondanks dat ik normaal niet echt geloof in site’s zoals (http://www.easeus.com/) omdat het zo hoop gevend is en gewoon hah een beetje “to good to be true” ofzo. Maar ik ga dit denk ik proberen. Kost niet heel veel en er zijn heel wat goede reviews te vinden dus thanks allemaal ik laat wel wat weten als dit gelukt is (of niet natuurlijk)

bedankt voor alle tips en tricks. En ik hoop tot nooit haha

thanks!

Bijdrager
    Marcel

Joop je hebt helemaal gelijk, ik kwam dat tegen in het verleden omdat ik Windows figuren helpt met problemen. Probeer ze dan ook over te halen om Apple te gaan gebruiken. Mijn advies is dan ook om Carbon Copy Clone te gebruiken naast TM. Je kan dit programma 30 dagen onbeperkt gebruiken met volledige functies. Dit programma beschermt dan ook de source schijf en je apart je target schijf aangeven. Kan dus niet snel fout gaan

Marcel

Bijdrager
    Anoniem ex-lid
    Shmoo op 10 maart 2016

@MEEUWtje toch..

Als het woordje intelligentie valt dan mogen heel wat mensen hier beginnen te praten maar jij hoort daar echt niet bij vriend! Jij moet dan vooral stilletjes in de hoek gaan zitten met je Redbulletje, opletten wat er gezegd wordt en vooral notities maken van de woordjes die gebruikt worden.

Als er één iemand hier op OMT geen intelligentie heeft dan ben ik het wel, klopt dat staat bij de GGD op papier, maar gelukkig heb ik wel nog de zelfkennis om zoiets te begrijpen. Dat heb jij schijnbaar totaal niet. Jij hebt zo’n verkeerd beeld van jezelf dat het bijna pijnlijk wordt.

afgezien dat we hier typen en niet praten. En ik geen redbull drink.
    Ben ook nog nooit met de ggd in aanmerking gekomen of welke instantie dan ook.(halve anwb :P)
    Vind ik het wel knap en… ja fijn mag ik wel zeggen dat je mening durf te delen.
    Ondanks je zelfkennis en op papier staat dat je niet zoveel intelligentie hebt.
    Mij toch zo even (beter als ik) kan inschatten.

Maar sorry dat ik het niet als humor zag. Dat kan wel even als feit genoemd worden.

Bijdrager
    Dick de Roos

En als we toch bezig zijn:

Mij toch zo even (beter als ik) kan inschatten.

“dan”

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.