5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    flierefluiter

Formatteren externe HD duurt uuuuuren

Ik heb een Lacie 120 GB van enkele jaren terug die ik op een windows machine gebruikte, nu aan mijn MBPro gehangen om via schijfhulpprogramma te formatteren voor Mac gebruik. Maar het duurt echt uuuuuuuren en hij is nog maar halverwege. Is dat normaal? Of heb ik toch een vastloper?

ps. Ben zelf geen techie…maar hier een schermprintje.

Bijdrager
    OMT-fan

wat voor instellingen bij beveiligingsopties heb je gekozen?

Er staat nu zelfs dat hij aan het partitioneren is ipv wissen…

Bijdrager
    Muziekfan

Tenzij het hier om een oeroude USB 1.1 verbinding gaat, lijkt mij dat er een probleem is met de externe HD.
    @Hans: dat er wordt gepartitioneerd in plaats van gewist, is volkomen normaal.

Mijn advies is om Console (Hulpprogramma’s) te raadplegen op I/O fouten (-36). Verder zou ik mijn oor letterlijk te luister leggen op de schijf. Draait ie nog wel en maakt ie misschien repeterende klikkende geluiden?
    Zeker in het laatste geval kun je er haast zeker van zijn dat ie defect is.

Bijdrager
    flierefluiter

@Hans Flick
    Geen. Heb beveiligingsopties niet aangeraakt…..

@muziekfan
    Oeroud zou wel eens kunnen hoor. Ik denk dat deze HD toch wel al een aantal jaren oud is, toen 120 GB nog onmetelijk groot was.

Ik ga mijn oor eens te luister leggen en ga Console raadplegen.

Kans op defect of probleem is dus aanwezig wat ik al vermoedde aangezien hij nou bijna anderhalve dag bezeig is.

Ik laat weten wat het is geworden.

Bijdrager
    flierefluiter

Yep, hij is kapot (de externe schijf dus). Ik heb hem aan de iMac gehangen en daar hetzelfde euvel. de oude windows machine herkent hem ook niet meer.

Jammer.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.