16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    pascal75

formateert mijn schijf wel ???

Beste Mede maccers…

ik zit met een vraagje.
    Ik wil de standaard 160Gb schijf uit mijn Powermac G5 vervangen door een 500Gb model.
    Ik heb nu mijn 2e schijf eruit gehaald, en hier de nieuwe schijf geplaatst.
    Vervolgens heb ik met schijfhulpprogramma de nieuwe 500Gb schijf geformateerd, maar nu komt het!
    Hij is al anderhalf uur bezig met Wissen voorbereiden ! is dit normaal ???

En hoe kan ik vervolgens het beste een 1 op 1 kopie maken van de 1e schijf ?
    dmv Nieuwe schijfkopie ???

alvast bedankt.

Geblokkeerd
    Anoniem

Het is een grote schijf, dus ik zou ‘m voorlopig nog gewoon even lekker
    laten formatteren;)

Hier in ieder geval een mooi programmaatje voor het 1-op-1 kopiëren van je systeem:
    http://www.bombich.com/software/ccc.html (oftewel: carbon copy cloner)

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”pascal75″

hoe kan ik vervolgens het beste een 1 op 1 kopie maken van de 1e schijf ?
    dmv Nieuwe schijfkopie ???

alvast bedankt.

Superduper.

Bijdrager
    pascal75

heb superduper gedownload ( bedankt Bor )

ik snap dat het formateren even zal duren, maar had liever gehad dat ik een paar uur doe over formateren dan ( zoals nu) bijna 2 uur over wissen voorbereiden

Geblokkeerd
    Anoniem

Graag gedaan :bigsmile:

Misschien had je beter ’s nachts kunnen formatteren?

Bijdrager
    pascal75
    ”Bor”

Graag gedaan :bigsmile:

Misschien had je beter ’s nachts kunnen formatteren?

ik heb ‘m vanmorgen opgehaald, en ivm ziekte van m’n dochter ben ik vandaag thuis, dus ik dacht
    kom dit doe ik even !!!

Bijdrager
    Freek.

Wat voor instellingen heb je aangezet bij het formatteren? Want een paar uur om te wissen voor te bereiden of om te wissen is niet de normale procedure.

Bijdrager
    pascal75
    ”Freek.”

Wat voor instellingen heb je aangezet bij het formatteren? Want een paar uur om te wissen voor te bereiden of om te wissen is niet de normale procedure.

Als volumestructuur Mac OS Uitgebreid ( journaled )

Bijdrager
    Freek.

Maar niet bij opties iets als (uit me hoofd) ‘Overschrijf 8x met gegevens’ (of 73x) ?

Volgens mij loopt er dan dus iets niet oké te wezen. Het is een klusje van een paar minuten normaal gesproken.

Bijdrager
    pascal75
    ”Freek.”

Maar niet bij opties iets als (uit me hoofd) ‘Overschrijf 8x met gegevens’ (of 73x) ?

Volgens mij loopt er dan dus iets niet oké te wezen. Het is een klusje van een paar minuten normaal gesproken.

nee. ik heb ‘m nu ook gestopt, en het op een andere manier geprobeert… ik probeer nu eerst 1 partitie aan te maken !!! kijken wat hij nu doet !

Bijdrager
    pascal75

Ik heb het nu op een andere manier gedaan, en hij was nu binnen een paar minuten klaar !!!

ik weet nog steeds niet wat er net mis gegaan is !

Bijdrager
    Freek.

Boejen?! Goed is goed en klaar is klaar.
    Dingen duren zelden uren (behalve bv veul video renderen of gb’s ophalen van het internet dan). Duren dergelijk dingen toch lang dan is er meestal iets niet helemaal goed gegaan.

Bijdrager
    JeePee
    ”Freek.”

Overdrijven is ook een vak…:P

7 x en 35 x.:D

Bijdrager
    Freek.

Whaha, ik zeg toch ‘uit me hoofd’. En zo slecht gegokt was het niet: d’r komt iig een 7 en een 3 in m’n antwoord voor :lol: :lol:

Bijdrager
    JeePee

Inderdaad…:mrgreen:

Bijdrager
    pascal75

Nou ik ben in ieder geval weer blij !
    Alles loopt weer als een zonnetje ! :lol:

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.