6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    marijkedv

Formaat werkvenster InDesign

{ zie ook screenshot }
    Kan iemand mij helpen bij een oplossing voor het volgende probleem: Als ik een (bestaand of nieuw) document open in InDesign, maakt het het werkvenster zo groot, dat dit achter al mijn venstertjes valt. Hierdoor kan ik een gedeelte van mijn document niet zien. Ik moet dan op tab drukken zodat alle vensters weggaan, dan het werkvenster kleiner slepen en vervolgens de vensters weer terug zetten. Voor de update van CS5 naar CS6 had ik dit probleem niet. Hij maakt het werkvenster precies zo groot dat dit tussen de andere vensters in paste.

Bijdrager
    Blieper

Kijk eens of het bij Venster-> Toepassingskader ook is als je daarvoor kiest…

Bijdrager
    computer space

Zorg dat je template past. Dus het .indt bestand dat ie opent bij een nieuw document.

Bijdrager
    jw54

hallo,
    misschien dat dit je helpt (zie bijlage)
    groet, Jan

Moderator
    Night

Je kan het venster ook gewoon kleiner maken door met de muis ingedrukt houdend op het grijze driehoekje rechtsonderaan het venster te klikken en dan het venster op de gewenste maat te trekken. Dan 1x op het ‘groene bolletje’ klikken en je venster is optimaal qua grootte. Bij het afsluiten van het openstaande document wordt de venstergrootte onthouden.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Het probleem hier is dat je paletten aan de rechterkant niet gedockt zijn maar een apart venster vormen — je kunt dit zien aan het kruisje in de linkerbovenhoek ervan. Om dit op te lossen klik je in de middelgrijze balk bovenaan de paletten en sleep je ze tot je muispijltje tegen de rand van je scherm komt; je ziet dan als het goed is een grijze rand van de zijkant van het scherm naar binnen toe schuiven — zodra je dat ziet, kun je de muisknop loslaten en zijn de paletten gedockt aan de balk bovenin het scherm en zullen (nieuwe) documenten er niet meer achter komen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.