6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Moderator
    Pete.Z

Formaat van iPhone video's

Zojuist voor het eerst eens wat video’s, gemaakt met mijn iPhone 4, op YouTube gezet.
    Wat mij mateloos stoort, en waar ik zo snel geen oplossing voor kan vinden, is dat de video in exact hetzelfde formaat als mijn iPhone scherm staat, zeg maar langwerpig, raar gezicht en erg klein op de website waarop ik de video plaats.

Is er een instelling om dat te veranderen, standaard, of moet ik dan per video aan de slag?
    Het handigst zou zijn als de iPhone direct in een wat breder formaat zou filmen natuurlijk, kan dat?

Ik heb gezocht, maar kan het zo vlot niet vinden.

Bijdrager
    Netvictory

Is er een instelling om dat te veranderen, standaard, of moet ik dan per video aan de slag?
    Het handigst zou zijn als de iPhone direct in een wat breder formaat zou filmen natuurlijk, kan dat?

Je moet de iphone tijdens filmen niet rechtop houden maar op z’n kant (Landscape)
    Met de home-knop rechts zodat de camera nog steeds bovenaan zit, zeg maar.

groet,

Hans

Bijdrager
    Chorro

Het verbaast me dat een moderator dit onder iPhone hardware plaatst terwijl er naar mijn idee weinig sprake is van een vraag over de hardware maar eerder over een instelling wat dus software is.

Ik durf het niet zeker te zeggen maar volgens mij zit er niets anders op dan de films voortaan in landscape op te nemen.

Bijdrager
    KarelWillem
    Pete.Z op 05 april 2011

…Wat mij mateloos stoort, en waar ik zo snel geen oplossing voor kan vinden, is dat de video in exact hetzelfde formaat als mijn iPhone scherm staat, zeg maar langwerpig, raar gezicht en erg klein op de website waarop ik de video plaats….

Als je hem nu houdt zoals de bedoeling is, gaat het al een stuk beter.:lol:

Filmen doe je breedbeeld. In landscape-mode dus.

Moderator
    Pete.Z

Ah, kijk, weer wat geleerd, allen hartelijk dank!
    Ik had tot nu toe nooit serieus een filmpje gemaakt voor gebruik “buiten” de iPhone.

En @Chorro, dus toch een hardware vraag en oplossing. :crazy::wink:

Bijdrager
    Chorro

Haha, maar uiteindelijk niet een direct antwoord op je gestelde vraag. Die was namelijk of er een instelling mogelijk was, dus in eerste instantie doelde je op een softwaregerelateerd probleem :crazy:.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.