12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    hvozdik8

formaat telefoonnummer

Hallo,
    Bij het invoeren van een telefoonnummer in Contacten, Versie 8.0 (1365) worden automatisch haakjes ingevoerd: 00 27 (41) xxxxxxx
    Terwijl het zou moeten zijn: 00 27 41 xxxxxxx of 00 27 (0) 41 xxxxxxx
    Waar kan ik het automatisme uitschakelen, zodat ik het opmaak handmatig kan beïnvloeden?
    Bedankt voor hulp.

Bijdrager
    Targaryen

Ik neem aan dat u in Nederland woont? Als u dan in de voorkeuren van het programma kiest voor <Algemeen> en dan voor <Adresnotatie>, dan wijzigt volgens mij ook het format van de telefoonnummers. Klopt dat? Bij mij (België) klopt het in elk geval.

Bijdrager
    fred44nl
    Moderator
    unSOUND

Voor de iPhone maakt het overigens niet uit, die negeert de haakjes. Het is puur voor de weergave.

Bijdrager
    jf

Ik zou wel die 00 vervangen door +.

Bijdrager
    hvozdik8

In iCloud > Contacten worden de haakjes niet ingevoerd, maar op de iMac > Contacten en iPhone wel.
    En dan alleen bij Zuid-Afrika. Bij Nederland en Tsjechië blijft het zonder haakjes.
    Ik vond het verwarrend, toen ik aan een vriend een nummer doorgaf. Nu heb ik hem gewaarschuwd, dat hij de getallen tussen haakjes wel moet intikken. Het lijkt op een (0) die weggelaten moet worden. Goed. Ik heb me verzoend met de haakjes, 00 heb ik vervangen door een +
    Groeten en bedankt allemaal voor de reactie

Bijdrager
    GoeieDag
    hvozdik8 op 26 december 2013

Terwijl het zou moeten zijn: 00 27 41 xxxxxxx of 00 27 (0) 41 xxxxxxx.

Het moet NOOIT 00 27 (0) 41 xxxxxxx zijn; dat is nog een notatie uit de tijd van de bakelieten telefoon.
    Of het is 041 xxxxxxx, òf het is 00 27 41 xxxxxxx. En de haakje die de Mac/iOS eraan geven, is alleen om het wat duidelijker te maken (zoals unSOUND al noemt).

Overigens Jf, wat is er verkeerd aan 00 ipv +?

Bijdrager
    hvozdik8

Of het is 041 xxxxxxx, òf het is 00 27 41 xxxxxxx. En de haakje die de Mac/iOS eraan geven, is alleen om het wat duidelijker te maken (zoals unSOUND al noemt).

Akkoord. Het is even wennen aan dat 00 27 (41) xxxxxxx
    “quote” dat is een gok, nu ga ik ergens zoeken hoe het echt moet.

Bijdrager
    jf
    GoeieDag op 26 december 2013
    hvozdik8 op 26 december 2013

Terwijl het zou moeten zijn: 00 27 41 xxxxxxx of 00 27 (0) 41 xxxxxxx.

Overigens Jf, wat is er verkeerd aan 00 ipv +?

Verkeerd is het niet, maar sommige software en randapparatuur heeft moeite met 00 en niet met +. Carkits bijvoorbeeld.

Bovendien is niet in elk buitenland de exit code 00 (bijvoorbeeld in de USA).

Bijdrager
    GoeieDag

Oké.
    Dat van de USA wist ik niet; zal eens checken of het lukt, als ik er volgende week ben. (Ik heb idd wel overall plussen staan ipv 00.)

Bijdrager
    jf

De exitcode daar is 011.

Bijdrager
    hvozdik8

jf 4 uur geleden #
    De exitcode daar is 011.

jf bedankt voor de tip. Hier staat het fijntjes opgesomd:
    http://www.howtocallabroad.com/codes.html

In de invulvelden van sommige formulieren en bij mobieltjes moeten 10 cijfers ingevuld worden.
    Ik dacht dat de eerste 0 een “bakelieten Nederlandse 0” was, nu blijkt het een Trunk Code te zijn.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.