9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    switched12

Formaat films PS3

Hallo mede Maccers

Ik zit met een vraag, ik heb een PS3 gekocht.
    Welke formaat voor films is het meeste geschikt om af te spelen via de PS3.
    ik heb een hele serie WMV maar dan heb ik wel beeld maar geen geluid.
    Ik heb nu een film in het Mpg formaat en die doet het goed.
    Het gaat hier om HD materiaal van 1080p.
    Ik stream dit alles via een iMac in combinatie met Medialink.
    Tevens heb ik een film met twee mappen BDMV en Certificate deze kan ik afspelen maar geen ondertitteling.

Dus welke files zijn het beste geschikt

Bvd:) :)

Bijdrager
    PimPamPet

Ik gebruik ook MediaLink en ik gebruik het liefste .avi en .divx. Als het streamen soms wat minder gaat (dat doet ie bij mij nu eenmaal soms) dan zet ik de film(s) op USB stick en direct op de PS3. Bij mij deden de wmv’s het helemaal niet, dus grappig dat jij wel beeld, maar geen geluid hebt.

Enjoy!

PS: Baal er nog dagelijks van dat .mkv niet werkt op de PS3….

Bijdrager
    RoyHochstenbach
    ”PimPamPet”

PS: Baal er nog dagelijks van dat .mkv niet werkt op de PS3….

MKV kan je op een PS3 afspelen, maar wel via een omweg. Met het programma MKV2VOB kan je het bestand omzetten in een VOB bestand. De kwaliteit blijft hetzelfde, omdat de inhoud van het MKV bestand wordt gekopieerd naar een VOB bestand, en niets word geconverteerd. Dat proces duurt ongeveer een minuut. Werkt helaas alleen onder Windows….

Met WMV heb ik ook alleen beeld maar geen geluid. Maar AVI bestanden met de DivX indeling kan mijn PS3 helemaal niet afspelen :?

Bijdrager
    Pieterr

Movie and video file formats supported by the PLAYSTATION®3 computer entertainment system

The PLAYSTATION 3 supports the following movie and video file formats:

* Disc Formats
    o DVD Video with either region [1] or [ALL] 1
    o DVD-R/-RW, DVD+R/+RW1, 3
    o Blu-ray Discs™ (BD) containing video content with region code [A]5, 7, 8, 10
    o BD-ROM, BD-R, BD-RE3, 4, 5, 7, 8, 9, 10

* MPEG-1 (MPEG Audio Layer 2)

* MPEG-2 PS (MPEG2 Audio Layer 2, AAC LC, AC3 (Dolby Digital), LPCM)

* MPEG-2 TS (MPEG2 Audio Layer 2) AVCHD (.m2ts / .mts)

* Memory Stick™ Video Formats
    o MPEG-4 SP (AAC LC)
    o H.264/MPEG-4 AVC Main Profile (AAC LC)

* AVI
    o Motion JPEG (Linear PCM)
    o Motion JPEG (u-Law)

* MP4 File Format
    o H.264/MPEG-4 AVC High Profile (AAC LC)

* DivX and VC-1 (WMV)6
    Requires PLAYSTATION 3 system software version 2.10 or higher.

Bijdrager
    Sarcas

Er is nu Aimersoft Total Media Converter for Mac en die zou het moeten kunnen (ik zit ook steeds al m’n mkv’s via Windows’ MKV2VOB om te zetten, vervelend). Het lukt me alleen nog niet :/

Wellicht heeft iemand meer geluk… Totdat iemand het voor elkaar krijgt om een OSX equivalent van MKV2VOB te maken blijven we vrees ik afhankelijk van dat Windows programmaatje.

Of de PS3 moet mkv’s gaan ondersteunen natuurlijk, dat zou mooi zijn!

S.

Bijdrager
    superluuk

“kan” met quicktime

Quicktime Pro you will then go to File -> Export…

You’re going to save your movie to “Movie to MPEG-4” in the dropdown menu and here’s the fun part.

Click Options and make sure that MP4 is selected in the File Format dropdown bar and not MP4 (ISMA). The video format will be Video Passthrough. This means you will lose NO quality whatsoever. That’s right NO QUALITY LOSS!

MKV moet wel 4.1 zijn (als goed is) . veel handiger is gewoon een boxee ding naast je tv zetten.

Bijdrager
    Sarcas
    ”superluuk”

”kan” met quicktime

[knip]

veel handiger is gewoon een boxee ding naast je tv zetten.

Met QT raak je de ondertitels kwijt en MP4 kan vaak ook niets met het geluid (DTS? 5.1 gedoe. De precieze termen weet ik niet). Ik probeer het nu weer eens met QT, heb het al sinds enige versies niet meer geprobeerd, maar QT is nu al 20 minuten bezig met het simpelweg openen van het MKV bestand (>10G). Dat maakt het nu al langzamer dan het bestand naar m’n Intel-mac kopieren, VMWare-Windows starten en MKV2VOB runnen :/

Maar bedankt voor de input:)

En over dat ‘boxje’, tja, daar heb ik dus de PS3 voor…

S.

Bijdrager
    ieperlingetje

Probeer eens java ps3 media server. converteer bijna alle videoformaten zodat de ps3 ze kan afspelen, en is nog gratis ook.
    http://code.google.com/p/ps3mediaserver/

Bijdrager
    Scrooge McDuck
    ”ieperlingetje”

Probeer eens java ps3 media server. converteer bijna alle videoformaten zodat de ps3 ze kan afspelen, en is nog gratis ook.
    http://code.google.com/p/ps3mediaserver/

Dit is de allerbeste streaming app voor de Mac. Er is echt niets beters!

Het is btw het beste aan te raden om het streamen via een wired network, aangezien zelf dat soms niet genoeg is. Zo kwam bij mij de BD 1080p versie van Quantum of Solace op 130 Mbps uit.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.