11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    toma

[form] naar PopUp

// iemand een idee hoe ik uit een HTML-Form naar een pop-up venster kan gaan met daarin de de mededeling:
    Bedankt! We hebben uw info goed ontvangen,…

</thx!>

Bijdrager
    tricksel

binnen de <form action””>-tag kun je, net als bij linkjes, een target=”_blank” gebruiken. Je zou evt. ook op de pagina waarnaar je verwijst, na het formulier, een popup-script op de body kunnen zetten.

Bijdrager
    tennapel

Ik zou het niet doen: steeds meer browser hebben pop-up killers, dus missen mensen de boodschap.

Bijdrager
    @GHB

Je kan ook in de <form> -tag onSubmit=”popup(‘bedankt.html’)”

Waarbij het formulier verzonden wordt naar de action binnen de form tag en er een pop-up geopend wordt als dank.

Waarom een popup als ik vragen mag?

Bijdrager
    toma
    ”@GHB”

Je kan ook in de <form> -tag onSubmit=”popup(‘bedankt.html’)”

Waarbij het formulier verzonden wordt naar de action binnen de form tag en er een pop-up geopend wordt als dank.

Waarom een popup als ik vragen mag?

Omdat de actie gebeurt op een externe webserver en ik dus de pagina niet kan laden in eenzelfde pagina

Bijdrager
    Syndic

[mod:c28a835dd4=”Syndic”]Ik verplaats ‘m ff naar Webontwikkeling… is wel een interessante thread:wink: [/mod:c28a835dd4]

Bijdrager
    @GHB

Ik zou hem dan inderdaad met target=”_blank” doen. Tevens dan bij onSubmit een andere pagina aanroepen. Ook kan je een onzichtbaar frame maken en de target daarheen verwijzen. Dan zie je geen pop-up of iets anders.

Ondersteund je provider geen CGI?

Bijdrager
    tricksel
    ”tennapel”

Ik zou het niet doen: steeds meer browser hebben pop-up killers, dus missen mensen de boodschap.

dat is over het algemeen geen probleem bij een target=_blank .

Bijdrager
    freshface

In welke taal maak je het mail formulier ?
    Php ? asp ?
    Anders kan je door de action het naar een andere pagina laten verwijzen.

Bijdrager
    XXX

als je een backend script als formmail gebruikt kun je in je formulierdit zetten:
    <input type=”hidden” name=”redirect” value=”http://www.website.nl/bedankt.html”&gt;
    of als je mail.cgie gebruikt:
    <input type=”hidden” name=”success” value=”http://www.website.nl/bedankt.html”&gt;
    na het uitvoeren van de formaction zal de bezoeker deze pagina te zien krijgen

Bijdrager
    tennapel
    ”toma”

Omdat de actie gebeurt op een externe webserver en ik dus de pagina niet kan laden in eenzelfde pagina

Meestal is er een mogelijkheid bij extern gehoste mailform scripts om een verwijzer op te nemen naar een ‘succes’ pagina. Ik zou eerst kijken of er een handleiding te vinden is bij de partij die het script host (zoals de help pagina’s bij een ISP); zie ook de reactie van XXX hierboven.

”tricksel”
    ”tennapel”

dat is over het algemeen geen probleem bij een target=_blank .

Dat is absoluut waar, maar al helemaal niet aan te raden. Verwarring alom bij de gebruiker, want ineens heb je twee vensters en in welke moet je nu doorgaan als je meer wilt doen op dezelfde website? Vanuit usability oogpunt een draak van een oplossing als je alleen een “ik heb je form ontvangen” bericht wilt laten zien.

De ‘onSubmit’ optie, waarbij je een functie aanroept is op zich de beste oplossing, maar ook niet te prefereren: op moment dat je het form submit verschijnt het pop-upje al, en als de website die het form verwerkt dan een time-out o.i.d. heeft, dan krijg je een foutmelding te zien. Voor de gebruiker is de grote vraag dan of het form nu wel of niet goed verstuurt is.

Mooi praktijkvoorbeeld: de Postbank maakte zich daar schuldig aan op mijnpostbank.nl, waardoor je niet wist of een overboeking nu wel of niet geslaagd was… heel irritant en dat hebben ze dan ook snel gewijzigd.

De allerbeste oplossing is gebruik maken van de ‘redirect’ functie van het script zelf. Bijna ieder mail-a-form script heeft die functie wel.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.