4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    BJVR

Forceer iOS Safari blijvend in Full-screen

Ik zit met een probleem dat ik maar niet opgelost krijg.

*head.

<br />
    <meta name="apple-mobile-web-app-capable" content="yes" /><br />
    <meta name="meta-apple-mobile-web-app-status-bar-style" content="black" /><br />

Als eerste wis-/leeg ik de Safari Cache op mijn iPhone, daarna surf ik naar de site en voeg ik een Apple-touch icon toe. ( plusje > Zet in beginscherm )

Daarna sluit ik Safari en klik ik op de aangemaakte icon om naar de website te gaan en alles werkt perfect.

Website is in full-screen en geen Safari-balken zijn zichtbaar ook als ik navigeer binnen de website via de select dropdown keuze option velden gaat alles perfect maar zodra ik op een tekst of image url klik dat een pagina binnen de website moet openen dan verlaat Safari haar full-screen status en opent het de webpagina in de Safari.app.

Weet iemand hoe je dit kunt oplossen?

Ik had dit gevonden op het Apple forum en dat werkt ook niet.

Ook heb ik al eens gekeken naar target=”_self” maar dat werkt ook niet.

Bijdrager
    stavos

Dat kan ook niet. Ik ben momenteel ook bezig met een mobiele iOS applicatie en heb verschillende sites afgezocht naar een oplossing voor hetgeen wat jij ook beschrijft. Keer op keer wordt aangegeven dat links altijd geopend zullen worden in Safari (zie bijv. deze pagina). Dus er is geen work-around volgens mij.
    Ook bij web-apps van anderen heb ik het nog niet werkend gezien. Als je wel een voorbeeld hebt waar het werkt, hoor ik dat graag van je. Want dan is vanuit de broncode wel te achterhalen hoe het wel kan.

Bijdrager
    BJVR

Nope niets kunnen vinden,

Kunnen denk ik alleen maar hopen dat iOS 5 hier een oplossing voor heeft via een update in Safari.
    Want deze functie zelf is eigen best wel cool.

Bijdrager
    MathiasB

Is gewoon een bug in iOS, daar kan je zelf niets aan doen. Ik heb me er ook al suf op gezocht…

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.