17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    Barrix

For my eyes only!

Hoi,
    Kan ik op mijn mac geïnstalleerde games zodanig blokkeren dat ze niet toegangklijk zijn voor kleine kinderen?
    Jaja….op mijn leeftijd wil ik af entoe nog wel eens lekker ongegeneerd knallen met games als COD2 en het fabuleuse DOOM3…maar ik vind ze nog niet geschikt voor kleine kinderen (ik kan het nog allemaal relativeren…) Maar ik kan me voorstellen (ondanks de afspraak die ik met ze heb) dat de verleiding erg groot is om bij mijn afwezigheid toch dat verleidelijke icoontje aan te klikken. Ik heb op mijn mac een map met games en daar staan ook kinderspelletjes in die ze naar harte lust kunnen spelen. Nu wil ik niks verstoppen, want ze zijn slim met de mac. Wie heeft een tip?

Bijdrager
    Daan86

Eigen accountje aanmaken met een wachtwoord en zorgen dat die spellen alleen met die account te spelen zijn zou helpen…

Bijdrager
    DJRK

Idd meerder acounts aanmaken (en die van jou MET wachtwoord). En dan het spel installeren onder je eigen acount en alleen daar een icoontje in je dock. En ff nakijken of niet het icoontje bij de kids te vinden is.

En bij de installatie een andere map pakken dan de gebruikelijke. Dan is het spel ook niet meer zo snel te vinden in de finder. (Helaas wel nog via spotlight, maar daar moet iemand anders uitleg overgeven om dat te kunnen uitschakelen).

Schiet-ze :lol:

Bijdrager
    Barrix

Bedankt voor je snelle reactie! Inderdaad, daar had iik eerder aan moeten denken bij het installeren van die shooters. Kan ik nu alsnog de boel verhuizen naar een nieuw beveiligd account op mijn comp?

Bijdrager
    Daan86

volgens mij dien je ze opnieuw te installeren.

Bijdrager
    Barrix

Woehaa!!..echt?…tja als het niet anders kan dan moet dat maar. In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Bijdrager
    computer space

Nee hoor, je kunt applicaties per account blokkeren. Ik zou een kids-account aanmaken en daar de shooters op blokkeren.

Bijdrager
    DJRK

@martiniman

Hoe dan, ik heb vanmiddag ff rond gezocht in mijn macbookje, maar vond het niet zo gauw. Ik wil eventueel ook een aantal aplicaties niet voor iedereen zichtbaar hebben.

Ik ben tot aan het aanmaken van een acount gekomen en daar kan ik niet vinden hoe ik programma;s moet blokeren.

Bijdrager
    Mr.Mark

volgens mij kun je onder het “Toon info” menu van het programma daar rechten instellen. Correct me if i’m wrong, maar ik bedenkt me dit gewoon maar even uit den ‘nakende hoofd’ vanachter een windhoos machine. Maar volgens mij moet het daar in te stellen zjin.

Bijdrager
    appletjesfris

Vandaag bij http://maczot.com/ hebben ze daar een leuke app voor.

Bijdrager
    koen

Ik heb voor mijn kinderen een account aangemaakt, en ‘parental control’ aangezet. Alleen de spellen die ze mogen spelen vink ik aan. Dit is wat handiger dan al het andere te beveiligen.

Bijdrager
    Barrix

He Appletjsfris, wat een goeie tip…dat is nou precies de oplossing voor mijn vraag. Nu hoef ik niet alles meer te herinstalleren…leuk progje en betaalbaar! Aanrader!

Bijdrager
    Mr.Mark
    ”koen”

Ik heb voor mijn kinderen een account aangemaakt, en ‘parental control’ aangezet. Alleen de spellen die ze mogen spelen vink ik aan. Dit is wat handiger dan al het andere te beveiligen.

en het zit gewoon standaard in Mac OSX, dus je hoeft ook geen nieuw programma aan te schaffen … is eindelijk al je pron videotjes veilig voor kinderoogjes:P

Bijdrager
    PietjePuk

exactly:evil:

Bijdrager
    Barrix

hmmm…Mr.Mark…ik vind je laatste opmerking ( verschrijving) niet te waarderen. Ik kom aan mijn viruele gerief dmv shooters en niet aan zielige zelfbevlekking, driehoog achter op een zolderkamertje . Maar anyway no hard feelings :innocent:

Bijdrager
    Daan86

No offence maar ik vond het een redelijk grappige opmerking, zal vast niet al te persoonlijk bedoeld zijn.

Bijdrager
    Barrix

Ik snap dat het … maar op mijn leeftijd (sorry hoor…) komt dat niet lekker over. Respect! Zoals jullie generatie dat zo veelvuldig rappen. Zeker in een forum.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.