9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Bijdrager
    Sumar

Uit het genoemde artikel:

Welke iPad is dit?

Bijdrager
    Nico Domesticus

Voorlopig is het nog maar onderzoek. En het is bij hogescholen tegenwoordig nog maar de vraag of dit soort berichten uit reclameoverwegingen worden gedaan of in het belang van studenten.
    Ik mag hopen dat de studenten nu al binnen het gebouw met hun laptops kunnen inloggen op verschillende accesspoints en dat het netwerk en de webmail extern te benaderen te zijn.
    Dan vraag ik me af, wat het voordeel van een iPad boven een Macbook of een laptop is in geval zwaardere applicaties zoasl Matlab, Simulink ed. moeten kunnen draaien.

Bijdrager
    Nico Domesticus

Voorlopig is het nog maar onderzoek. En het is bij hogescholen tegenwoordig nog maar de vraag of dit soort berichten uit reclameoverwegingen worden gedaan of in het belang van studenten.
    Ik mag hopen dat de studenten nu al binnen het gebouw met hun laptops kunnen inloggen op verschillende accesspoints en dat het netwerk en de webmail extern te benaderen te zijn.
    Dan vraag ik me af, wat het voordeel van een iPad boven een Macbook of een laptop is in geval zwaardere applicaties zoasl Matlab, Simulink ed. moeten kunnen draaien.

Bijdrager
    vincentvega

Nou ik werk daar bij de Hoge School voor ICT en kan je vertellen dat het geen PR stunt is maar past bij het beeld van een Hoge School die voorop loopt bij het ICT onderwijs en ondersteunende ICT faciliteiten; het wireless internet is erg goed! idd zal nog moeten blijken wat de toegevoegde waarde is van een ipad ipv of naast een laptop; overigens wordt in dit project ook de iPhone en andere smartphones betrokken; om een voorbeeld te geven kunnen roosters en vrije lokalen bekeken worden en on line gereserveerd. onze studenten denken en bouwen mee aan nieuwe toepassingen..

Moderator
    Poezenbeest

Wat dat betreft moet ik Fontys een compliment geven. Ik ben sinds begin deze maand deeltijd-student op de Rachelsmolen (een complex in Eindhoven van Fontys) en het draadloze netwerk is daar prima. De iPhone, iPad en de MacBook konden zonder problemen een erg goed beveiligd netwerk op en ze bieden een Exchange-service aan die ook naadloos samenwerkt met mijn apparaten. Daarnaast hebben ze een schitterende portal, waar werkelijk alles te vinden is wat ik nodig heb voor mijn studie. Via die portal kan ik zelfs een Citrix-sessie openen m op bepaalde betaalde sites te komen via het account van de school.

Waar ik dan wel benieuwd naar ben is of bezitters van een eigen iPad ook mee kunnen doen aan de proef. Ik zou het toejuichen. Wat ook zou helpen is om readers, modulewijzers en digitale lesboeken aan te bieden in eBook-formaat, denk aan bijvoorbeeld een wettenbundel.

Moderator
    Rivanov

Ik heb ook op Fontys locatie Rachelsmolen (R1) gezeten!
    Vorig jaar afgestudeerd aan ICT Media Design.:nerd:

Erik Slaats (uit het artikel) is de oprichter van deze opleiding en altijd groot voorstander van de nieuwste technieken! Prima kerel was dat altijd.

Bijdrager
    vincentvega

@zerk ik zou in jouw geval even contact opnemen met Eric Slaats; ik kan me niet voorstellen dat hij niet wil profiteren van jouw ervaringen!

Bijdrager
    vincentvega

@zerk sprake zojuist Eric; hij ziet je graag een keer langskomen!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.