3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Sarcas

Fonts verwijderen

In de loop der jaren heb ik nogal wat fonts verzameld. Af en toe maak ik nog wel eens een foldertje of een flyertje voor iemand. De fonts worden dus niet veel gebruikt, en ik heb ooit eens Fontexplorer aangeschaft om ze te managen. Nu heb ik nog niet zolang een nieuwe MBP (met Lion) en heb wat last van fontproblemen. Na een verse install van Lion zijn mijn systeemfonts weer op orde, maar zit ik met een grote folder met fonts die niet helemaal kosjer zijn. Fontexplorer rapporteert geen problemen meer, de probleemfonts heb ik er allemaal uitgegooid. Maar als ik via de lettertypecatalogus de folder laat controleren laat hij nog honderden kapotte fonts zien. Helaas kan ik die fonts wel selecteren, maar niet meteen verwijderen. Ik kan wel op de Installeer knop klikken, maar dan krijg ik de terechte waarschuwing dat ik op het punt sta kapotte fonts te installeren. Hoe raak ik nu van die fonts verlost? Is er een andere manier dan één voor één opzoeken? Mis ik een optie in Lettertypecatalogus?

Groet & dank,

S.

Moderator
    Night

Kijk eens naar ‘Fontdoctor‘ om je fonts grondig door te lichten, te repareren, te sorteren en op orde te brengen.

Bijdrager
    Sarcas

Merci, ga ik proberen.

S.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.