7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    henzepietje

fonts plaatsen in osX

Misschien een hele domme vraag: Ik heb voor een XPress document van mijn werk wat fonts nodig om thuis te kunnen bekijken op mijn iMac17inch flatpanel. Ik werk onder JAGUAR. Waar maak ik nu een mapje aan waar ik die fonts neerzet en aan de praat krijg? Onder 0s9 kon ik met mijn mac lezen en schrijven maar nu ……
    Groet Nora:shock:

Bijdrager
    Arjan

Op de volgende link kun je een gratis fontmanager downloaden die werkt onder macosx:

http://homepage.mac.com/asagoo/fontmanager/

Bijdrager
    henzepietje

ik ga het snel uitproberen.

Bijdrager
    artimachead

Veilig een paar fonts installeren doe je in de map fonts in je eigen directory dus:
    gebruikers/eigennaam/bibliotheek/fonts.

Het installeren van fonts in de hoofddirectory/bibliotheek wordt afgeraden.
    Wanneer je daar fonts verwijderd en je pakt per ongeluk de verkeerde documentjes mee kan het systeem ernstig in de war raken.

Bijdrager
    Jor1

nu we het daar toch over hebben…

ik en mijn collegae hebben na de overstap naar OsX ook gedag moeten zeggen tegen ATM. In de éérste instantie leek dit geen probleem omdat wij hiervoor al snel het veel aangeraadde EXTENSIS SUITCASE hadden geinstalleerd.

Omdat wij vooral de auto activation voor FREEHAND en vele andere programma’s missen vinden wij dit programma geen goede vervanger voor ATM. Extensis zegt hieraan geen hoge prioriteit te willen geven. (heb geduld) JA, maar HOEVEEL?

Nu mijn vraag: wie kent er nog meer alternatieven buiten ‘font agent’, font manager, en suitcase?

en, wie weet een oplossing voor auto activation voor FREEHAND
    (freehand niet gebruiken is geen oplossing!:cry: )

Bijdrager
    Loetje

Als eerste wil ik even zeggen dat ik nog geen problemen heb gehad met Suitecase maar ik werk er dan ook nog niet zo lang mee.
    Een ander alternatief is ‘Font Reserve’, dit programma communiseerd ook met OS 9.

Bijdrager
    Mmmarco

Pas daar wel mee op. Sommige minder bekende fontmanagers zijn in staat om je hele osx in de hobbel te sturen! Onherstelbaar. Zie ook andere threads over fontmanagers in de oude berichten.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.