7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    thuuske

Fonts ordenen

Hallo,

Ik wil graag al mijn fonts gaan ordenen.
    Werkte eerst altijd met lettertypecatalogus, maar heb nu linotype fontexplorer X gedownload en geinstalleerd.

Nu zie ik door de bomen het bos niet meer, zo veel lettertypes dat er door elkaar staan!
    Ik heb een cdtje gebrand met allemaal lettertypes, verdeeld in mapjes zoals; Klassiek, 50er Jaren, Schreef, Schreefloos etc.

Ik wil dus eigenlijk gewoon alles wat op het moment door de war staat op mijn mac, gewoon wegflikkeren, zodat ik met een schone lei kan beginnen.
    Waarin ik een mapje heb met systeemfonts, en die mapjes die ik zelf op een cdtje heb staan. En als ik een mapje uit wil zetten, dat die dan ook daadwerkelijk uit staat, zodat als ik indesign open ik die fonts in dat mapje niet kan gebruiken!

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt, Groeten

Bijdrager
    block

Je kunt de mapjes die je zelf gemaakt hebt gewoon in font explorer slepen als een “slimme map” zodat je die wanneer jij dit wilt kunt activeren. Font explorer maakt automatisch een copy naar een map op je Mac. Dit kun je ook instellen als je dit bv. niet wilt in de voorkeuren.

Werkt trouwens prima!

Bijdrager
    thuuske

Ik bedoel eigenlijk het volgende..

Ik wil ten eerste een mapje maken met de meest voorkomende fonts, een stuk of 15, die altijd aan staat.

Daarnaast wil ik alle mapjes die ik aanmaak zelf kan activeren of deactiveren

Als er dan bijvoorbeeld deze mapjes zijn:

Standaard (Deze wil ik altijd aan hebben, 15 fonts)
    50er Jaren
    70er Jaren
    Klassiek
    Aangevreten
    Modern
    Fantasie
    Schreef
    Schreefloos

Stel er zitten 15 fonts in de map 50er Jaren, die activeer ik, de rest niet, dat ik dan dus in totaal in indesign maar 30 fonts kan selecteren, de standaard en 50er Jaren.

Nu is het zo dat er een hele hoop fonts tussen zitten die ik helemaal niet wil!

Snappen jullie het nog:P

Groeten

Bijdrager
    michelvdb

Blijf uit de systeemmap!

Zéér interessant om te weten.
    Eigenlijk een ‘Moet-ik-gelezen-hebben-Artikel’:
    Lettertypenbeheer: een update voor Tiger

Bijdrager
    thuuske

Oke ben door dat verhaal en wat meer gegoogle erachter gekomen dat ik niet in de systeemmappen moet gaan klooien.

Weet er iemand dan misschien een manier om alleen een mapje te selecteren in indesign?

Als ik bijvoorbeeld 50er Jaren heb aangemaakt in lettertypecatalogus. Dat ik dan in indesign onder teken een mapje kan openen waardoor er alleen een lijst komt met de fonts die in de 50er jaren staan?

Bijdrager
    thuuske

Goddoeme, wat een teringzooi!

Als iets moeten veranderen in OSX is dat wel het font gebeuren!
    Tig verschillende plekken waar ze staan, en krijg ze met geen mogelijkheid goed geordend!

Bijdrager
    hansenonline

tja fonts….
    elk adobe pakket heeft ook zijn eigen fonts die in de map programma’s>indesign>fonts zitten.
    verder moet je de systeemfonts in de systeem bibliotheek laten staan en de rest in de gebruikers bibliotheek, wat ik ook niet gedaan heb.
    heb net even gekeken en de smart sets doen wat jij wil, zoals hierboven al gemeld is.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.