12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    DEform

Fonts op Exterene HD??

Hoi allemaal,
    Ik heb juist een hoop troubels achter de rug met oa mijn adobe Pro fonts! Ik had ze gewoon allemaal geïnstalleerd ( volgens mij wel 500) en toen begonnen de problemen

– inloggen duurde dikke 5 min
    – lettertypencatalogus stond vol bolletjes en inactieve lettertypen, en duurde ook 3min voor opgestart was,
    – Office liep kei veel vast, en duurde soms een uur voor ‘initializing font catalogus’ klaar was

Maar nu heb ik bijna alle lettertypen met een bolletje achter, en de grijze verwijderd, maar zou ik nu al die andere lettertypen kunnen installeren op mijn firewire hd? En dan gewoon die hd aanzetten als ik ze nodig heb?

En is Lettertypencatalogus een goed progje om ze te beheren? Of zijn er betere?

Bijdrager
    Nikita

Ik zou ze niet op een externe hardeschijf zetten… Ik zie het zo gebeuren dat OSX dan naar ze gaat zoeken oid en ze dus niet kan vinden waardoor je weer zo’n mega opstarttijd hebt. Maar je kan het allicht proberen want ik weet ook niet het naadje van de kous natuurlijk :innocent:

Bijdrager
    DEform

Ja, mij leek dit de enige overblijvende oplossing, ik heb voor een 400mb aan adobe en andere fonts!

Nu heb ik juist alles verwijderd, en staat er alleen nog maar de basics op!
    Maar, mijn aanmeldtijd van m’n mac is verminderd van 6min na 15s, en de opstarttijd van office en lettertypencatalogus is ook makkelijk ge-tiendeeld!

Maar ik vond het zo gek, toen ik juist aan het verwijderen was, stond volgens mij 70% van al mijn extra fonts al op inactief, en toch duurde het zo lang!

Veel zeggen, installeer maar op je macintoch hd, heb je ze niet nodig, zet je ze uit, maar dat is dan toch ook niet ideaal precies!

Bijdrager
    Nikita

Je kan ook kijken welke fonts je mooi vindt, en welke je niet mooi vindt die gooi je d’r af. Het lijkt me een beetje sterk dat je 500 compleet verschillende fonts heb :wink:
    Of je neemt genoegen met weinig fonts en supersnel opstarten of onwijs veel fonts en lang wachten :?

Bijdrager
    boesboes

font agent pro is je oplossing!

Bijdrager
    DEform

Ja, die had ik al ge├»nstalleerd, en verwijdert, en zelfs na wissen, bij elk programma dat ik opstartte krieeg ik zo die kleine engelse sleuten van fontagent met daarin : ‘making font xxx active”

Nu is het er eindelijk volledig vanaf, en da progje werkte ook niet overzichtelijk, en lag altijd in de knoop met lettertypencatalogus

Bijdrager
    Meart

Ik zag je vraag of je je fonts op je externe harde schijf kon zetten. Volgens mij gaat dat goed. Ik heb alle fonts op mijn Maxtor One touch staan en met Lettertypecatalogus laad je de fonts die je wilt. Een probleem met het vragen naar de gebruikte fonts heb je dan niet want elk ingeladen fonts zet ie immers lokaal neer. Gaat dus niet terug naar je externe HD.

Lijkt mij geen probleem dus.

Bijdrager
    Macinspire

Ja dat moet ook geen probleem zijn maar het is wel zo dat als je een 500 mb aan fonts op je externe hd hebt staan, programmas die de fonts gebruiken eerst gaan zoeken waar de fonts staan enzo. Deze moeten worden ingeladen. Dat zorgt ervoor dat je opstarttijd van het programma aanzienlijk verlengt.

Vraag is natuurlijk, waarom zou je 500 mb aan fonts willen hebben… Je zal toch niet meer gebruiken als je standaard set met 3 of 4 extra fonts (voor als je bijvoorbeeld gaat designen ofzo) maar voor de rest is het hebben van 500 mb aan fonts behoorlijk overbodig.

Bijdrager
    Meart

Daarom heb ik het ook staan zoals ik het nu heb. Ik heb ook ongelooflijk veel fonts, is ook onzin enerzijds, maarja, er zijn nog een aantal gebruikers naast mij. Je gebruikt er met z’n allen ook maar een handje vol van. In principe begin je ook weer van het begin af aan, een schone lei. En voeg je alleen de lettertypes in die je werkelijk gebruikt.
    Als ik een Indesign bestand open waarbij gevraagd word naar een font, dan voeg ik die in, that’s it. Vind ik zelf niet zo erg.

Bijdrager
    Macinspire

Inderdaad dan werkt het ook soepel.
    Als je meerdere gebruikers hebt is het dan inderdaad wel een voordeel om je fonts om een externe harde schijf te zetten (dat vroeg ik me af, waarom zou je de fonts op een externe hd zetten).

Bijdrager
    G3Lay-Z
    ”Meart”

Daarom heb ik het ook staan zoals ik het nu heb. Ik heb ook ongelooflijk veel fonts, is ook onzin enerzijds, maarja, er zijn nog een aantal gebruikers naast mij. Je gebruikt er met z’n allen ook maar een handje vol van. In principe begin je ook weer van het begin af aan, een schone lei. En voeg je alleen de lettertypes in die je werkelijk gebruikt.
    Als ik een Indesign bestand open waarbij gevraagd word naar een font, dan voeg ik die in, that’s it. Vind ik zelf niet zo erg.

Naar mijn weten des te meer mooie fonts dat je hebt des te beter, zorg er alleen voor dat je niet allemaal dezelfde lamme types hebt.. :finderoud:

Bijdrager
    Meart

Op deze manier heb ik ook alles gefilterd. Alle fonts heb ik nog extern en wat ik gebruik staat in m’n catalogus, en dus lokaal.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.