14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    chonazz

Fonts in flash

Beste,

Ik laad verschillende teksten in in flash, en heb als lettertye myriad pro, opzich een mooi en leesbaar lettertype zou ik zeggen? Maar als ik m’n site op een andere computer bekijk is het niet te lezen?

Volgens mij los je dit met autokern op, maar die optie kan ik niet aanklikken? Waar zou dit aan kunnen liggen? Ik gebruik flash 8 en heb autoalias for readebility aan staan…

Groeten
    jonas

Bijdrager
    Kyokushinkai

Ik neem aan dat je het font ge-embed hebt?

Bijdrager
    chonazz

Nou, als ik embed aanklik, en ik kies voor auto-embed, dan voegt ie niets toe?
    Ik kan ook kiezen voor embed all? Maar dan gaat ie 1900 tekens toevoegen ofzo? Of moet het wel op deze manier???

Groeten
    JOnas

Bijdrager
    Kyokushinkai

Je kunt ook de characters aan zetten die je nodig denkt te hebben.
    [size=9:42cf4b0b49]Even een afbeelding voor de duidelijkheid[/size:42cf4b0b49]

Bijdrager
    chonazz

Ja, zo deed ik het ook altijd, maar in flash 8 ziet dit venster er bij mij anders uit:

Moet ik hier dan all aanduiden? Of Uppercase en Lowercase?

Groetjes
    Jonas

Bijdrager
    chonazz

Ik heb nu Uppercase, lowercase, numerals en punctuation geembed, maar nu laad m’n tekst niet meer in?:-) Ik snap er niets van, want als ik het bij een ander tekstveld doe dan doet hij het wel gewoon?

Groeten
    Jonas

Bijdrager
    EL Mystica

Uppercase, Lowercase, Numerals, Punctuation en Basic Latin includen werkt meestal het best.

Bijdrager
    EL Mystica

Zorg dat je bold, italic of underline niet ingeschakeld zijn in het properties-panel.
    HTML dan weer wel, en al je styles via html meegeven in je as
    [code:1:415022d5b3]
    myText.htmltext = "<u>Hello</u> world!";[/code:1:415022d5b3]

Bijdrager
    EL Mystica

als je daar trouwens nog eens dit achteraan gooit:

[code:1:a448dff818]
    trace("TEXT = " + myText.text);
    trace("HTMLTEXT = " + myText.htmlText);
    [/code:1:a448dff818]

Dan krijg je deze output:

TEXT = Dit is mijn text

HTMLTEXT = <TEXTFORMAT LEADING=”2″><P ALIGN=”LEFT”><FONT FACE=”Tschich” SIZE=”16″ COLOR=”#000000″ LETTERSPACING=”0″ KERNING=”0″>Dit is mijn tekst</FONT></P></TEXTFORMAT>

Wat dan ook weer duidelijk maakt waarom je niet moet stylen via je properties panel

Bijdrager
    chonazz

Bedoel je dat je dan niet moet embedden?

Ik deed het al zoals jij het zei, maar hij laat m’n tekst niet meer zien nu deze geembed word?

Groeten
    jonas

Bijdrager
    EL Mystica

Je moet embedden, met de serie die ik aangegeven heb. Maar in je properties-panel mag je geen B,U of I gebruiken. Dat moet je met htmlText doen.

Toon anders eens je fla?

Bijdrager
    huinkroese

Ik laad het font altijd in in de library, werk als een tiet!
    In Library venster ( :apple: + L) symbooltje rechts bovenin > New Font… selecteren maar!

Bijdrager
    EL Mystica

yup, en veel lichtere swf’s;)

Bijdrager
    chonazz

Wat een prachtplan:-) Precies wat ik zocht! Ik ga het meteen testen.

Wist niet dat dit kon!

Groetjes
    Jonas

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.