8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Vin

Fonts doen t niet in Safari

Safari laat sinds de update naar Lion de fonts vaak niet goed zien in safari.
    Heb het helaas al bij erg veel websites gehad.
    Hebben jullie dat ook?
    Hoe kan ik dit oplossen?

Bijdrager
    F_Vervoort

Hoi,

Had hier afgelopen week hetzelfde probleem. Bleek hier mijn Times-versie te zijn die in conflict zat met de Times-versie van Apple.

Misschien eens best zoveel mogelijk (extra) fonts sluiten, zodat je enkel de nodige systeemfonts overhoudt. Opgepast, niet handmatig doen!. Je kan je systeem laten crashen als je teveel fonts weghaalt. Suitcase heeft een mogelijkheid om alle fonts te sluiten en enkel de sys-fonts over te houden.

suc6

Bijdrager
    Vin

Ah dat is een goede tip! Denk dat het met de times te maken heeft inderdaad.
    Maar hoe heb je het opgelost dan? de times opnieuw geïnstalleerd?

Bijdrager
    F_Vervoort

Alle versies van Times even inactief gezet.
    De versie die Lion in het systeem zet, kan je niet uitzetten (via Suitcase). Die zit ‘gelockt”. Dus die zou OK moeten zijn…

Daarom is het het beste dat je alle fonts (die niet tot het systeem horen) even inactief zet.

Bijdrager
    Vin

ik kan helaas niet alles uitzetten. Heb er te veel aan staan. Maar zal eens proberen met de times! Hopelijk lost dat t probleem op!

Bijdrager
    Vin

overigens doet de times het wel in FireFox.
    Raar dat het niet goed werkt in safari.
    Lion is echt super buggy wat dat betreft. bah

EDIT: times san of uit zetten werkt niet…

Bijdrager
    F_Vervoort

Dat had ik inderdaad ook: in andere browsers werkte het wel. Ik vrees dat ik je niet verder kan helpen. Misschien nog een laatste tip: probeer eens het standaard lettertype van safari aan te passen? Safari -> voorkeuren -> Weergave

Bijdrager
    Vin

Dit was de oplossing voor mij:

For FontExplorer X, simply edit this file with TextMate (It will prompt you for your Admin user password and is easier than the copy two-step):
    /System/Library/PrivateFrameworks/WebKit2.framework/WebProcess.app/Contents/Resources/com.apple.WebProcess.sb

On line 60 you’ll see:
    ;; FIXME: This should be removed when <rdar://problem/8957845> is fixed.
    (home-subpath “/Library/Fonts”)

Change it to read:
    ;; FIXME: This should be removed when <rdar://problem/8957845> is fixed.
    (home-subpath “/FontExplorer X”)
    (home-subpath “/Library/Fonts”)

Voila! No more Last Resort [A] fonts and such floating around pages in WebKit.

Read more: http://reviews.cnet.com/8301-13727_7-20085570-263/safari-in-os-x-lion-replacing-text-with-block-a-characters/#ixzz1YsXVeVUM

Heeft me de hele zonnige middag gekost om te fixen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.