6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    EvdEnde

Fontproblemen in Quark 6.1

Ik heb regelmatig problemen met fonten die ik gebruik in Xpress. Ik werk onder Panther met Suitcase X1. Als ik iets wil uitprinten krijg ik de melding het font “XX” dat in deze opmaak wordt gebruikt, is beschadigd en kon in de uitdraai niet worden vervangen (108).
    Soms in de uitdraai gewoon goed maar regelmatig krijg ik ook bitmap letters.
    In andere programma’s heb ik er geen last van (Indesign).
    Fonten heb ik met Fontdoctor gecheckd en geven geen melding.

:sealed:

Bijdrager
    Daan Muller

In alle gevallen dat ik deze melding krijg is dat omdat ik 2 keer hetzelfde font heb geladen, bijvoorbeeld 2 versie’s van helvetica.

Bijdrager
    pako

Dan zou ik mijn fontlijst maar eens opschonen en dus niet meer dubbele fonts in je lijst zetten. Heb je Suitcase 11.0.2 al?

Bijdrager
    EvdEnde

Er staan geen dubbele fonten in en ik hou mijn fontlijsten aardig schoon, dus dat kan het probleem niet zijn. Mits er ergens in het systeem een lijst gegenereerd wordt die ik niet terugzie in Suitcase X1

Bijdrager
    Daan Muller

Even ter verduidelijking, met 2 dezelfde fonts bedoel ik niet exact dezelfde fonts. Ik kreeg de foutmelding toen ik bijvoorbeeld een Sabon van ITC en een Sabon van Adobe had geladen.

Bijdrager
    erwin

Ik had ook alleen maar van dit soort problemen met suitcase. Heb nu Fontagent pro 2 draaien voorlopig als test. Heb nu niet meer het probleem met dubbele fonts maar wel dat hij ze niet altijd in een keer activeerd in quark 6.1.
    Heb dit probleem ook alleen maar in Quark6.1.
    Wat ik dan moet doen met FAP2 is font activeren fap aflsuiten en dan Quark opstarten en dan werk het gewoon. Dit lukt dus absoluut niet in Suitcase X11.2.
    Ben altijd een Die-Hard suitcase gebruiker geweest maar dat is sinds osx verleden tijd..!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.