10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    jw54

fontprobleem in Chrome

ik heb in Chrome (Versie 83.0.4103.97) zo te zien een fontprobleem, ik heb al diverse fonts geprobeerd maar dat helpt dus niet. Zie voorbeeld.fontprobleem

Iemand tips?

Bijdrager
    sedikit

Volgens mij moet je in Chrome/Voorkeuren/Vormgeving/Lettergrootte en/of Lettertype aanpassen. Vooral bij Lettertype aanpassen kijken bij Minimum lettergrootte. Die moet niet te groot zijn.

Als het daar niet aan ligt, ik doe ook maar een gok(!), zou je misschien een ander lettertype kunnen proberen

(Disclaimer(!) ik heb een verouderde Chroom i.v.m. mijn OS X 9.5 systeem. Ik gebruik Chrome zelden. Ik “vertaal” dezelfde ervaring van mij die ik had op mijn veelgebruikte Firefox.)

• Deze reactie is gewijzigd 4 weken, 1 dag geleden door sedikit.
    Bijdrager
    jw54

Hi sedikit,
    helaas dit verhelpt het probleem ook niet. Ik hoop dat er iemand nog met een oplossing komt, ben ondertussen verder aan het zoeken naar een oplossing.
    Zelfs het typen van deze reactie geeft rare vertekening zoals het voorbeeld bovenin. Ik heb deze extern getikt en vervolgens gekopieerd naar OMT reactie.

Bijdrager
    sedikit

Ik heb ooit een probleem gehad met inDesign. Bleek te liggen aan de ge├»nstalleerde FontExplorer. Na verwijderen van FontExplorer, opgelost. In de categorie “Je kunt nooit weten”: Heb je misschien een extern fontprogramma ge├»nstalleerd? Het wachten is op de veel meer deskundige reacties……..

Edit: In dezelfde hierboven genoemde categorie, welke talen(talen) heb je staan in Voorkeuren/Toetsenbord/Invoerbronnen? Ik zou in die kolom karig zijn.

• Deze reactie is gewijzigd 4 weken geleden door sedikit.
    Bijdrager
    jw54

Hi Sedikit,
    helaas ook dat is niet de oplossing, maar ik blijf zoeken

Bijdrager
    sedikit

Dat screenshot komt mij bekend voor. Had te maken met waarschijnlijk hetzelfde probleem, een aantal jaren geleden. Ik hoop voor je dat er hier mensen zijn met meer kennis dan ik, die ook eens zouden willen kijken. Sorry, ik weet het nu ook niet meer.

Edit: ik word nu toch ook nieuwsgieriger! Kwam dit nog tegen. Het font Helvetica zou de boosdoener kunnen zijn:

https://support.google.com/chrome/thread/9261556?hl=en

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 6 dagen geleden door sedikit.
    Bijdrager
    Kwadraatje

<p class=”cite”>jw54 op 12 juni 2020 om 14:25</p>
    Hi Sedikit,
    helaas ook dat is niet de oplossing, maar ik blijf zoeken

Het lijkt niet precies hetzelfde probleem, maar je zou deze suggestie eens kunnen proberen:

https://surgeworks.com/blog/general/how-to-fix-chrome-for-mac-broken-fonts

En als dat niet helpt, dit nog: https://support.apple.com/nl-nl/HT201262

Bijdrager
    KarelWillem

En nog een uitgebreide post over dit probleem, waar inderdaad ook Helvetica genoemd word:

I wanted to use Google Chrome to create this post, but I had to use Safari

Bijdrager
    jw54

bedankt voor alle reacties, ik ga ze eens uitproberen

Bijdrager
    jw54

wat nu een oplossing blijkt is de Arial in de app. Lettertypecatalogus uit te zetten. Nu es kijken of dat de aankomende tijd de oplossing is.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.